Ja men vad tur, då kom jag ihåg rätt.. :)
Men nu förstår jag inte riktigt. Först skriver du att du ska handla fler platys redan imorgon, & sen skriver du att akvariet ska "balanseras och gotta ihop sig"? När jag avrådde dig från att köpa fler platys nu så var det ju inte ur platssynpunkt, utan snarare att det då är risk för att karet blir överbelastat eller vad man ska kalla det, i & med att det är nystartat & måste få stå till sig ordentligt i början. Jag som jobbar på mataffär & rätt nyligen kom hem från jobbet kan likna det vid varor på rullbandet: vissa kunder bygger gigantiska högar av varor, som dels ofta rasar & ramlar på golvet & dels är jättesvåra att "reda ut"(det blir kaos helt enkelt), medan det går hur snabbt & smidigt som helst när kunderna lägger upp sina varor på bandet med lagomt avstånd. Såå, inga gigantiska fiskhögar nu, Johan, för då blir det kaos! ;) Haha.. För får man inte en bra start så är det ju i princip kört, & man blir tvungen att börja om från början igen.
Det där låter som en lämplig temperatur för platys, men jag tycker att det är viktigt att du håller koll på temperaturen med hjälp av en termometer också, så att den verkligen är 25C. Jag har själv haft doppvärmare som gärna dragit iväg några grader, & det skadar ju inte att hålla lite extra koll på termometern.
Lycka till!