Wega Giesemann

#1 - 10 december 2004 06:23

Jag undrar hur högt över vattenivå man skall hänga dessa lampor ? Jag har tänkt kör men 80w lampa i dem. Mitt akvarium är 60cm djupt och jag använder täckglas.

Skulle också vara kul att höra vad ni som har denna lampa tycker om dem.
#2 - 10 december 2004 07:23
Skulle gissa på att det är i storleksordningen 30 cm. Det brukar det vara för hängande lampor (av MH-sort visserligen)

Tveksamt om du kan fortsätta använda täckglas med en sådan lampa.

Fast varför vill du köra med en kvicksilverlampa överhuvudtaget?
#3 - 10 december 2004 10:08
"According to European Regulations the pendant should be fixed at least 30 cms above the water surface" Så minst 30 altså får väl testa mig fram.

Jag tänker inte ta argumentationen om för eller emot kvicksilverlampa.... :)
#4 - 10 december 2004 11:33
Ursprungligen skickat av chriss

"According to European Regulations the pendant should be fixed at least 30 cms above the water surface" Så minst 30 altså får väl testa mig fram.

Där har vi anledningen till att det så gott som alltid står 30 cm alltså.

Jag tänker inte ta argumentationen om för eller emot kvicksilverlampa.... :)

Fegis... ;-)

Om du inte redan köpt lampan kan jag rekomendera den tyska webbutiken "Importstation Carmen Schwemmer". De är billiga på Giesemann-prylar.

Länk här:
www.carmenschwemmer.com
#5 - 10 december 2004 12:31

Jag redan köpt, handlade från www.aquaristic.net de var billigare om räknat om valutan rätt :)
#6 - 10 december 2004 14:01

Jag redan köpt, handlade från www.aquaristic.net de var billigare om räknat om valutan rätt :)

Spännande valutaomräkning?

129 Euro på Aquaristic.
100 Euro på Carmen Schwemmer,

#7 - 11 december 2004 08:31

hahah håller med snyggt räknat ... måste varit trött och förvirrad.

129 Euro på Aquaristic.
112.29 Euro på Carmen Schwemmer

Gissar att det går på ett ut med frakten då jag beställde en hög med andra grejer samtidigt...
#8 - 11 december 2004 09:45

Gissar att det går på ett ut med frakten då jag beställde en hög med andra grejer samtidigt...

Ja, det var bara ett tips. Skillnaden var ju inte jättestor om man beställer 1 lampa. Personligen sparade jag tusentals kronor på att beställa mina Giesemann från Carmen Schwemmer.

Annons