Kan tillägga att ni som inte har någon hemsida eller liknande så är det inte alls dyrt att driva en, om man nu inte räknar med tiden som man själv får lägga ner. Utrymme för en hemsida och butik behöver inte kosta mer än ett par kronor i månaden! Se t.ex B-One:s erbjudande: http://www.b-one.nu/
Det jag försöker säga är att det finns chans att kanske dubblera försäljningen från sidan med en riktig webshop, finns många skräck exempel bland butiker, inte bara inom zoobranchen.
Själv försöker jag alltid hitta billigast pris på internet på de produkter jag ska köpa, och ser inte sidan välgjord ut försvinner förtroendet för butiken eftersom det helt enkelt inte ser seriöst ut. Så i min mening spelar det ingen roll hur mycket kunskap som egentligen finns i butiken om inte hemsidan återspeglar detta, för kunden har redan fortsatt till nästa ställe.
Nu är väl det synd att säga att allt är grönaskogar och pengarna bara kommer flyta in. Sköter man inte sidan och uppdaterar den så kunden märker att sidan lever kommer den snabbt att dö ut. Lika viktigt är det att kunna erbjuda snabba leveranser, gärna att kunden får produkten inom någon dag. Nyckeln med en butik på internet är även att det ska vara billigare, annars kommer inte kunden ta sig besväret att vänta på att produkten ska levereras utan köpa den i sin lokala butik, eftersom han inte vinner något ekonomiskt på det hela.