Funderar på att köpa all min kommande utrustning + akvarium från internet denna gången, men jag börjar bli riktigt irriterad på den låga kvalitén över de butiker som finns tillgängliga.
AquaristicShop visar t.ex inget om hur lagersituationen ser ut, vilket gör att man kan råka beställa saker som inte kommer in förän om flera månader och sen så fungerar inte deras "Wish List" riktigt. Det är även irriterande att man inte får frakten uträknad direkt i sin varukorg.
Aquaristic.net gäller ungefär samma sak, ingen lagerstatus där heller.
Svenska butikers internet lösningar känns inte riktigt som man kan lita på utan man måste fortfarande ta och använda den gamla telefonen och ringa folk, fast här är jag inte så irriterad utan tycker mest synd om dem och skulle vilja hjälpa dem till en bättre och mer automatiserad lösning.
Anledningen till allt detta är att det är inte så otroligt svårt att göra en butik liknande www.datorbutiken.se . Det stora problemet är väl automatiskt postgiro, Betalkort, fakturering och sen packningsdelen. Borde finnas en hel del pengar att tjäna på att ha ett fungerade system. .
Tror jag vaknat på fel sida idag, var tvungen att klaga lite. . så var inte allt för hårda =)
Edit: Och ja, jag har skickat mail och påpekat detta till AquaristicShop och Aquaristic.net