vitaprick på diskus?

#1 - 7 december 2004 18:58
hej

ända sen jag fick diskusarna så har jag sätt några små prickar på sjärtfenan men ja trodde inte de va vitaprick efter som om att alla hade de mer eller minder.
nyss upptäckte jag att det börjat bli sånna på nåras "mitt på kroppen fenor" *kommer inte ihåg va dom heter :S*
så nu undrar jag om det är nåt som måste medicineras?

och sen så på gällocken så bucktar dom en aning innåt.. läste i nån tråd att dom inte skulle göra de på nån annan fisksort men de kanske inte gäller för diskus?

börjar bli lite orolig nu // weezo

oops glömmde länken
http://www.freewebs.com/weezo/bilder.htm
#2 - 7 december 2004 19:15
Hej!

Du och jag har exakt lika dana discusar! [:D] Idag såg även jag att 2 av 4 discusar hade vita prickar på stjärtfenan och lite på ryggfenan, exakt som på dina. Kommer följa denna tråd mycket noga :)
#3 - 7 december 2004 19:19
nice.. men e du säker på att dom är likadana?? mina e red ribbon från www.akvariehobby.nu och jag tycker att dina verkar ha andra färger.. men det är nog lättare för dig att kolla de är för mig ;)
#4 - 7 december 2004 19:36
Min minsta e nästan identiska med din :)
#5 - 8 december 2004 19:14
Hej
Jag har också likadana diskusar som dina :). Jag har själv haft det problem du beskriver. För mig gick det bort av sig själv efter några dagar. Gör vattenbyte, det brukar ha positiv effekt för mig.

Annons