Vita pricksjukan?

#1 - 6 augusti 2007 16:57
Jag har vare borta i en vecka på semester och ''Nettan'' har tagit hand om dom.Nu när jag kom hem hade platyhonan små utåtstående prickar ser ut som vårtor lite varstans det är bara på henne det hra kommit på.Hon är även gravid.Kan det vara vita pricksjukan?det syns inte så bra eftersom hon är ljusgul men man ser från sidan att det sticker ut.
#2 - 6 augusti 2007 17:39
Det låter inte som vita prick då dessa prickar är små och vita och brukar även sitta på fenorna jämt utspridda över kroppen.
Vad det är din fisk drabbats av är svårt att säga, men en bild skulle inte vara fel;).
#3 - 6 augusti 2007 18:27
Ska upp och fota och ska sätta in så fort som möjligt.
#4 - 6 augusti 2007 19:00
Sätt in kortet på tex www.photobucket.com eller liknande då det endast är Goldmedlemmar som kan sätta in foton i trådarna.
#5 - 6 augusti 2007 19:06
ska knäppa imorron eftersom akvariet är släckt vill inte störa deras sömn :P
#6 - 7 augusti 2007 12:18
Idag var det ännu fler en på bakfenan och ena framfenan :s Det verkar vara vita prick :/
#7 - 7 augusti 2007 13:52
Då är det bara att bege sig till närmaste zoobutik och köpa vitaprick medicin:p.
#8 - 7 augusti 2007 14:03
kan rekommendera medicinen costapur.Ser äckligt ut, som bläck, men de fungerar! :p
#9 - 8 augusti 2007 10:37
Jag har köpt medicin och börjat igår :) Hon är mycket piggare och nåra prickar har gått bort.Hon har även fått sina små bebisar :p Jag köpte sera är blått även för andra parasiter.

Annons