Vita pricken...eller !!??

#1 - 25 oktober 2007 19:15
För fyra dagar sedan drabades 2 av mina rengbågsfiskar av små vita prickar på vissa av fenorna !!

Jag fick för mig att det skall snabbt spriads över fisken...men det är samma prickar i dag som för fyra dagar sedan.

Kan det vara något annat, eller skall jag fortsätta med den medecinering som jag håller på med sedan eftermiddag i dag !!
#2 - 27 oktober 2007 16:20
Jag har haft vita prick med. Och det var bara några få på några fiskar som syndes. Medicinen hjälpte, men jag har kört tre omgångar för att vara på den säkra sidan.

Öka temperaturen om dina fiskar klarar >=28 grader. Då utvecklas "prickarna" fortare och man kan ta död på dem.

Jag är nybörjare så kan inte vara säkert att det är just vita prick men så var det med mina fiskar. Läste på i böcker och här och prickarna behöver inte täcka hela fisken. Då är det nån annan sjukdom, kommer inte ihåg vad det var...

Lycka till
Anna
#3 - 28 oktober 2007 16:43
Tack Anna !!
Ökade temeraturen till 28C och startade medecineringen samma dagen efter upptäckten, Dagen efter var alla prickar borta, men jag valde att forsätta med medecinen för att vara säker, men har sänkt temperaturen till 25C igen för fiskarnas välbefinande !!

Annons