[QUOTE=Kramfors]peterhack du är så duktig så du vet säkert bättre..[/QUOTE]
Nej, jag e inte duktig, och jag kan inget om guldfiskar och deras betende, därför frågar jag hur du kommit fram till det du skrev, samt om han har andra fiskar....
[QUOTE=Kramfors]Om du inte har förstått vad du läst, så har han 3 st Guldfiskar som sattes i ett nystartat akvarium för 3 dagar sedan...[/QUOTE]
OCH det hade han(fler fiskar) och ett nystartat akvarium behöver inte vara för 3dagar sedan för det skriver han inte, han skrev "Köpte 3 st guldfiskar för 3 dagar sen."...."Fiskarna satte jag ner i ett helt nystartat akvarium" dvs det kan ju ha varit 3 dagar tidigare han startade akvariet eller hur?
[QUOTE=Kramfors]2 x 1,5 gram salt per liter är 3 gram per liter och det är i % 0,3 % salt i vattnet.[/QUOTE]
e inte det för akut bruk och där man bara har dem i det vattnet ngra timmar eller det gäller för samtliga guldfiskar? och för deras habitat över lag? för inte tillsätter man salt i stora dammar eller det gör man?
Så mina frågor till dig var inte illa menade utan av ren okunskap förlåt för att det kom ut fel.
Den läkande effekten av salt vet jag men inte att man skull häva i HELA paket i akvariumet. det kom lite oväntat.