vita prick + röd hummer

#1 - 12 juli 2006 08:19
Jag har fått vita prick i ett av mina kar och tillsammans med tetror och zebrafiskarna i det karet går också en röd hummer, och det är den jag undrar över, hur känslig är den för sjukdommen / medicinen / salt?

kan man kurera karet som det är eller skall man plocka ut den tillfälligt?
#2 - 12 juli 2006 11:55
Ingen som vet?
#3 - 12 juli 2006 15:51
Bör stå på medicinen om dom tål den. Eller fråga butiken så kan dom säkert kolla upp det
#4 - 13 juli 2006 00:50
högst osäker men såänge medicinen inte innehåller koppar tror jag inte det är några problem, tänk dock på att en del mediciner slår ut filterbakterierna.
#5 - 13 juli 2006 07:49
Protozin tex står det inget om att kräftor inte tål på informationen. Filterbakterier ska tåla den oxå. Salt kan säkert skifta, en del tål men inte när dom ömsar skal.
#6 - 13 juli 2006 09:33
Det var inte lätt, men som eriahl skrev borde det stå på förpackningen till medicinen. Har ju varit diskussioner härinne om hummer, kanske någon expert som vet!
Annars är det väl bäst att ta upp din hummer när du medicinerar firrarna.
Bättre att ta det säkra före det osäkra!

MVH: Scalara
#7 - 13 juli 2006 09:54
Den medicinen vi använde vid vita prick stog det att skaldjur skulle flyttas till annnat kar,kommer ej ihåg vad medicinen hette.

Thomas
#8 - 13 juli 2006 12:15
Står det inget om att kräftor inte tål medicinen man har behöver dom inte flyttas. Men det är klart att det är ju ingen nackdel att flytta dom ändå.

Annons