Vita prick

#1 - 25 mars 2004 07:55
Har precis avslutat en kur med Fauna mor (mot vita prick)Gjorde det sista vatten bytet igår.. men alla prickarna har inte försvunnit...Har ett par Scalarer några guppys dvärgpansarmalar ancistrusmalar o neontetror.. det är bara tetrorna som har haft prickar och det är fortfarande några som har prickar.. skall jag sätta dessa i karantän o behandla igen eller skall jag behandla alla? Eller bara vänta.... Någon som har erfarenhet?? Tacksam för svar...
#2 - 25 mars 2004 11:13
Står det något i anvinsning för medlet om när "kuren" kan upprepas, har du parasiter på fiskarna då är det som att börja om från början.
Det är viktigt vid ett vattenbyte mellan "kurerna" att noga slamsuga gruset för att få bort de okläckta parasiterna.
Sök på vitaprick så hittar du mycket som skrivits tidigare i forumet.
#3 - 25 mars 2004 20:38
Nix det står inte när man kan upprepa kuren man jag antar att jag måste göra det ganska snart.. var noga när jag sög botten men det är ju inte lätt att se de där små... Tack för tipset i alla fall..
#4 - 20 mars 2008 19:01
bita prick

Har påbörjat en medicinering av vita prick med detta medel och undrar också lite över vattenbyte. I anvisningen står det att man ska medicinera 1:a, 2:a och 7:e dagen, men sedan? kan tänka mig att jag ska vänta några dagar efter den 7:e dagens medicinering så att även det får verka outspätt, men hur länge ska jag vänta innan jag byter något vatten?

tpf, Martin

Annons