Vita prick?

#1 - 10 augusti 2010 17:46
Hej! Tre av mina blackmollyshonor har fått en vit prick just vid " analöppningen ". Kan det fått vita prick? Alla tre har på samma ställe och eftersom den sorten lätt får vita prick så måste jag testa att fråga er. Alla tre honorna ska ha yngel snart så kan det ha något att göra med det? Kan det vara så att dom ska vara vit där nere. Dom är jättepigga och äter som vanligt och visar inga som helst tecken på sjukdom. Kan man behandla dom även om man inte är säker? Skulle de isåfall kanske bli imun mot medecinen? :)
#2 - 10 augusti 2010 17:55
Tror inte att det är vita prick. Levandefödare brukar få som en vit "bula" vid analen när det de snart ska föda, så jag tror inte att det är något farligt :)
#3 - 10 augusti 2010 17:56
Det är inte vitaprick, som miliimli säger så får de den vita pluppen när de ska föda:).
#4 - 10 augusti 2010 17:59
Tack för svaret! Har varit så orolig att de börjat bli sjuka :) Skönt att höra att det inte var farligt.:d hoppas på fina yngel. :p
#5 - 10 augusti 2010 18:04
Lycka till! :)
Bilagor:
#6 - 10 augusti 2010 18:08
Tack! :)
#7 - 10 augusti 2010 19:05
Jag kom på en sak. Honorna är skilda från de andra till ett större akvarium för att de ska ha lite mer plats och så men föredrar de om det är lugnt? Vill de ha dunkelt och bara ljus ibland? Elller kan jag ha mina vanliga lamptider till akvariet? När föder de oftast, då det är dag eller då det är natt, alltså då det är släkt? :) Kan de bli väldigt rörliga innan, för de är vit men de jagar varandra och spegelbilden i glsaet? Kanske det betyder något? Kan det ta dagar innan det händer något även fast de är vita? :p

Annons