Vita maskar!!

#1 - 28 juni 2007 20:54
Har fått sånna här nematoder i mitt akvarium såg dom yss och de är inte lite utav dom heller =/ Vet någon hur man kan bli av med dessa maskar?? :(
#2 - 28 juni 2007 20:57
Har du inte småfisk i karet som är hungriga? Annars brukar ett gäng yngel göra processen kort med nematoderna.
#3 - 28 juni 2007 20:58
Har bara 3 yngel fast dom vuxna fiskarna ser ut att gilla dom oxå men de är ju så många maskar :S
#4 - 28 juni 2007 21:02
Har de kommit plötsligt? Är de så många att fiskarna inte hinner käka upp dem så kanske du skulle försöka utöka fiskbeståndet.
#5 - 28 juni 2007 21:06
Det är bara att du matar litet mera sparsamt så försvinner de
#6 - 28 juni 2007 21:14
ja jag såg dom nyss trodde de va damm som flöt runt i vattnet fast så såg jag mot glaset att dom rörde sig. Är ganska så många. jag har redan jätte många fiskar. Fast jag har köpt nytt akvarium nu så jag ska flytta fiskarna ändå så slipper jag maskarna oxå :) hoppas jag..
#7 - 28 juni 2007 21:34
Du kommer nästan garanterat få dem i det andra karet också, man märker dem sällan men de finns i princip alltid där.
De varierar i antal beroende på hur mycket överflödig mat det finns i akvariet dock, matar du sparsamt så minskar de drastiskt.

Maskarna skadar ju inte så om du kan komma över eeew-jag-har-maskar-i-akvariet-känslan så är det bara att strunta i dem :)
#8 - 29 juni 2007 10:11
Okej men va faktiskt mycke mindre imorse av dom. Räcker de med att man matar dom varannan dag så länge??
Jo jag får komma över att de är äckligt fast jag har maskforbi Hehe..

Annons