Tack till alla!!
Men jag har inte fått svar på mina frågor därför vill jag försöka förtydliga dom
1. Makaroner ( keramiska rör) är bra för filtrering.
2. Biobollar också är bra för filtrering
Frågan är vilket är bäst, biobollar eller Makaroner?
Jag har ett 50L rör vart vatten kommer in i botten och ut deruppe
I det rör skall jag ha biobollar eller Makoroner allt efter de svar jag får, om någon vet vad som är bäst? genomströmningen kommer jag att pröva ut.
Jag är inte intresserad i att höra om din tant, som har guldfiskar i en rund behållare, i den, tex. där ligger 3 biobollar, även om det fungerar. Jag är inte intresserad i att höra om du har annat filtrermatrial utan det handlar om mina frågor.
Jag har diskus och filtret skall användas för att ta bort b.l.a. nitrit, jag har ett förfilter som tar all skiten och det spolar jag en gång i veckan, i de andra akvarier som jag har. Detta filter skall användas till yngel. därför är det vigtigt att det fungerar optimalt.
Flugnät är farligt har jag läst i något inlägg, vad grundar han det på, biobollar är också plast, är de också farliga?
Hoppas att någon seriös kunnig kan svara och hjälpa mig ang. frågan
Jag har numera läst många inlägg, men det känns, så om att många svara för svarandets skuld, och inte för att de kan hjälpa den frågande, är det, det som det går ut på, så är det ok. men jag hade inte den uppfattningen i början, har jag fel?
Kjeld