Vit hinna?

#1 - 1 april 2008 07:34
Två gånger har jag märkt att det har blivit en vitgrå hinna på vatten ytan. Första gången var precis när jag skulle göra vattenbyte, men nu såg jag det igen.
När jag är petat på ytan har hinnan spruckit upp och bildat små öar, nästan som olja. Eller hur jag nu ska beskriva det.
Tyckte att vattnet var ganska grumligt länge efter senaste vattenbytet.

Är det någon som vet vad det kan vara? Kan fiskarna bli sjuka?
De ser pigga och krya ut tycker jag men jag blir ändå lite orolig.
#2 - 1 april 2008 08:35
Duuu.. sån hinna har jag precis haft. Min mal dog.. men det kan ju varit andra orsaker??? När jag bytte vatten sist höll jag sugen precis vi ytan och fick med det mesta av den.. men lite är fortfarande kvar. Undrar oxå vad det är.. har läst om olika hinnor som kan uppstå men som vanligt så är det ju OMÖJLIGT att veta vad som är vad när man är nybörjare.. Hoppas nån har ett bra svar till dig :confused:
#3 - 1 april 2008 08:39
AquaGold skrev:
Duuu.. sån hinna har jag precis haft. Min mal dog.. men det kan ju varit andra orsaker??? När jag bytte vatten sist höll jag sugen precis vi ytan och fick med det mesta av den.. men lite är fortfarande kvar. Undrar oxå vad det är.. har läst om olika hinnor som kan uppstå men som vanligt så är det ju OMÖJLIGT att veta vad som är vad när man är nybörjare.. Hoppas nån har ett bra svar till dig :confused:

Ja jag blir lite orolig över mina små vänner men som sagt jag har inte märkt något på dem än..alla verkar pigga.
#5 - 1 april 2008 10:30
svea skrev:

Tack för tipset :) verkar vara precis mitt problem. Jag har letat efter kunna söka efter gamla trådar men jag har inte hittat det.
#6 - 1 april 2008 10:33
Ingen orsak! Jag har oxå sådär ibland. Tidningspapper funkar bra. Mer blås är oxå bra.
#7 - 1 april 2008 10:34
svea skrev:
Ingen orsak! Jag har oxå sådär ibland. Tidningspapper funkar bra. Mer blås är oxå bra.

Tack jag ska genast försöka med det:)
Bilagor:

Annons