Vit Auratus, Golden och Röd zebra, går det?

#1 - 29 juli 2006 11:10
Hejsan! :D

Min andra tråd om detta har dött ut och jag är fortfarande väldigt osäker på vilka malawisar jag ska ha.

Fick ett förslag på Auratus och Lombardoi, men både dessa är ju väldigt revirhävdande och hur skulle då detta funka?

Jag skulle gärna vilja ha många färger i karet och funderar på om följande kombination skulle fungera:

Vit Auratus, Golden och Röd zebra? Hade tänkt ha 1 hanne och 2 honor (eventuellt 1+3)

Hade tänkt att Auratusen och Röd zebra ska hålla varandra lite i shack medan Golden bara glider omkring och njuter:p, men det kanske blir så att golden får ta all skit istället?

Karet är på 222 liter och bilder finns på min zoon.

// MVH Tulle
#2 - 1 augusti 2006 17:27
Jag tror inte golden får "ta all skit" om de är lika stora eller större. Min hane står emot en lika stor Flavus hane som också är en ganska aggressiv fisk. Jag tror också som du säger att auratusen och rödzebrorna håller varandra i schack. Golden har en helt annorlunda attityd o simmar hellre runt än rakt igenom andra fiskars revir:). 1+3 tycker jag är den bästa kombinationen ifall du skulle få ett psykfall till fisk på halsen. Då har tre honor bättre chans att klara sig än två. Lyckas du få bara tre hanar i ditt akvarie kommer det nog att bli en rätt lugn tillvaro för alla fiskar. Jag tycker att malawina är jäkligast mot hanar av sin egen art.

Lycka till! Snyggt akvarie förresten:) ! MVH Simon B!
#3 - 1 augusti 2006 17:35
Hehe, nä golden e väll åtmistånde en fisk som tänker då ;)

Jo hade tänkt köra 1+3 och efter ditt svar så e det bestämt :D

Ett lycka till kan alltid behövas;) och tack för komplimangen om akvariet *rådnar* [:o] .

// MVH Tulle

Annons