jag skulle aldrig kunna ha katt. gillar de inte alls. jag är hundmänniska
Jag är "född" med hund dvs när jag föddes så var vår collie 1 år gammal. Var min bästa o trognaste vän under hela min barndom. Ska skaffa hund vartefter... troligen en Dansk Svensk Gårdshund.
Jag gillar både katter och hundar. Det var en mycket stilig katt du har elektronikfreak.
Roligt att höra o tack för berömmet. Här hittar du några fler bilder på mina 4 katter:
http://www.fotoalbumet.se/elektronikfreak/
Har haft katt se´n jag var liten, och måste säga att det är väldigt speciella djur som inte går att tycka illa om, med komplexa små personligheter. Med det sagt, så går jag i starka funderingar på att skaffa hund, även om det inte går, just för tillfället... Jag är inte hund eller kattmänniska, jag är djurmänniska. När man ser på vissa bilder på hundar och katter tillsammans, så tänker man, att om människor var lite mer som "hund och katt" så skulle världen vara en mycket bättre plats.
Jo, jag förstår vad du menar med djurmänniska. Men man kan ha en betydligt mer fysisk kontakt med en katt o hund. Man kan ligga o gosa med dom i soffan o man kan leka med dom o dom kan tom ge en viss tröst när man är ledsen. [:o]
Som villaägare kan jag förstå att mina grannar tycker katter är perfekta husdjur, de slipper ju plocka skit efter dem, för det gör jag. De slipper borsta hår från stolsdynor och hammock, för det gör jag. De slipper plocka bort döda möss och fågelungar från altanen, för det gör jag. De slipper höra sina älsklingars brunstvrål under vårnätterna, för det gör jag. De slipper känna lukten av kattpiss i sina jordgubbsland, för det gör jag.
Så visst verkar katten vara ett perfekt husdjur......
Fullt klart är ju att en katt är ju betydligt mer självständig än vad en hund är o man kan inte styra o ställa lika mycket över en katt som man kan över en hund. Jag ska inte dra något försvarstal över katten utan bara beklaga vad du är utsatt för. Jag har liknande problem fast det gäller mina katter vs skator. Ibland ställer jag ut mat på terrassen till katterna sommartid när de är ute o luffar nattetid o vem tror du kalasar på maten vid gryningen? Rätt gissat - skatorna smäller i sig rubbet o som tack för maten så både skiter de på golvet o på terrassmöblerna. Men jag är inte arg för den skull utan accepterar att även skatorna är hungriga. ;)