[FONT=Calibri][SIZE=3]Jag har tre akvarium med Javaormbunkar i.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Ett 100l med lågenergilampor och en javaormbunke som är jätte fin och har varit det hela tiden.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Ett 250l med två Philips aquarelle lysrör och en javaormbunke som börja vissna med en gång. [/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3]Sen börja det växa trådalger på den. Nu har jag blivit av med algerna och den ser lite grönare ut.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Och så har jag ett ganska nystartat 960l med 3 javaormbunkar i. [/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3]Två av dom stod ljust ganska nära varandra. Den ena blev helt brun med en gång bara några gröna fläckar kvar. [/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3]Den andra har det börjat växa trådalger på men den är fortfarande grön. [/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3]Den tredje står lite skuggigare i ena hörnet, den har sett fin ut i tre veckor men nu har den också börjat få bruna blad. Övriga växter i detta akvarium är anubias ock vallisneria.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Beror detta på för lite näring i förhållande till ljus?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Iså fall vad skall man göda med?[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Någon som vet vad detta beror på och vad man ska göra? [/FONT][/SIZE]