visa leg på systemet

#1 - 11 september 2007 18:59
Åkte iväg till B&W (wessels) vid jägersro idag för att köpa en flaska whisky.
När jag ska betala säger kassörskan käckt : du har väl legitimation med dig?
What the f*ck - tänker jag :confused:. Till saken hör att jag är 33 år :eek: och har rätt många vita hår och "skrattrynkor" som börjar synas lite smått.

Jag blir inte speciellt smickrad och inte f*n ser jag ut som en 20:åring.
Det hade varit kul/bra om jag nån gång kunde våga att gå på systemet utan att behöva tänka på att ta leg med mig:mad:.

.... ville bara kvida av mig mitt i-lands problem [:o]
#2 - 11 september 2007 19:04
Jag är 22 och drar fram leg av ren vana, men rätt ofta tittar de inte ens på det...
#3 - 11 september 2007 19:39
blir oxå frågad då och då.. som ung 28 åring ;)
#4 - 11 september 2007 19:48
Jag fick visa leg när jag köpte snus i Umeå förra veckan, jag blev lite förvånad eftersom jag är 47 år gammal och ser defenitivt inte ut som en tonåring :-)
#5 - 11 september 2007 19:57
syrrans sambo fick visa leg i matbutiken när han köpte folkis (han är 25).

En annan syrra som är 36 får visa leg på systemet varje gång! ^^
#6 - 11 september 2007 19:57
albjohn skrev:
Jag fick visa leg när jag köpte snus i Umeå förra veckan, jag blev lite förvånad eftersom jag är 47 år gammal och ser defenitivt inte ut som en tonåring :-)

lol!
#7 - 11 september 2007 19:58
tror det kan bero lite på vilka man har framför och efter sig. när jag går med tjejen måste jag alltid visa leg med kompisarna aldrig.
#8 - 11 september 2007 20:05
Kan ju berätta en till, som gäller mig själv ;)

stod i kön till kassan inne på systemet, då var jag väl 22 kanske... så underligt kanske det inte är, men ändå lite kul. Jag började ställa upp mina varor på bandet, några cider. Då kommer det fram en väktare till mig och säger till mig att jag nog är lite för ung för det där. Så tog han mig under armen beredd att gå iväg med mig. Jag gjorde ju lite lätt motstånd och plockade fram leget som jag hade redo i fickan och visade upp för honom. Då såg han faktiskt jäkligt snopen och besviken ut ^^
#9 - 12 september 2007 10:50
Jag har nog visat leg de senaste 4-5ggr på systemet och jag är 30.
Jag tror dock att det finns ett samband mellan leg-visningarna och min ansiktsbehåring, dvs nyrakad visar leg, 3-dagars stubb eller mer inget leg. :D
#10 - 12 september 2007 11:07
Hehe, jag var nog 31 senast jag visade leg på bolaget. Fast för några veckor sedan krävde de leg på affärn hemma när jag köpte folkisar! Fast jag tror nog mest det var bruden i kassan som ville veta hur gammal jag var och vad jag heter! :D "Fan e du så gammal!?" sa hon när hon såg att jag var 44 år! :p
#11 - 12 september 2007 11:14
hehe det är lite som heeke säger, har man skägg kmr man undan lite lättare :p. Min polare hade sånt "bock skägg" när han var 16 och då fick han köpa ciggaretter och snus i nästan alla butiker:p
#12 - 12 september 2007 12:03
Får också visa leg då och då när jag går på systemet och då är jag 40 :) antar att jag ser mycket yngre ut än jag är och tar inte illa upp.
#13 - 12 september 2007 13:19
Brukar be om att få visa mitt leg. Men då brukar de bara hånflina.. :D Fast jag fick visa leg. när jag köpte folköl som 32-åring, det är ju bara 14 år sedan. [B)]
#14 - 12 september 2007 13:28
var glada att de är så pigga på att se era legitimationer. nästa gång dom inte frågar så kanske er sextonåriga dotter/son köper öl/sprit eller vad det nu kan vara. jobbar själv i butik och har under mina år kollat de flesta (vissa känner man ju igen efter ett tag) som ser ut att vara under trettio. Det får man skriva på kontrakt på när man jobbar i butik...det kan vara därför ni får visa legitimation.
#15 - 13 september 2007 06:46
Asch Thorn vad du är tråkig, du måste väl känna igen ironi och inte ta allt så personligt? Det är naturligtvis jättebra att legkontroller görs och hellre en gång för mycket! :)
#16 - 13 september 2007 09:27
gizmogirl skrev:
Får också visa leg då och då när jag går på systemet och då är jag 40 :) antar att jag ser mycket yngre ut än jag är och tar inte illa upp.

Självklart tar man det som en komplimang, bättre än "Vad vill du gubbjävel?" ;)
#17 - 13 september 2007 13:42
Jag fick visa leg när jag var och köpte snus(är 30) och då hör det till saken att jag klev ur bilen vid macken och kassörskan titta på mig när jag gick in från bilen och jag hade min son med mig in med..
#18 - 13 september 2007 14:03
Piscator skrev:
Asch Thorn vad du är tråkig, du måste väl känna igen ironi och inte ta allt så personligt? Det är naturligtvis jättebra att legkontroller görs och hellre en gång för mycket! :)

Missförstå mig rätt... jag är inte den tråkiga sorten. Men jag berättade varför man tar legitimation på de som är äldre... visst är det lite kul när folk får visa leg när man är äldre... det är lika pinsamt för den som får visa det som det är för den som frågar...tro mig, jag har varit med om det :)
#19 - 1 oktober 2007 23:17
Jag är 29 år och ser ut som allt från 12-15 år enligt vissa.. inte så himla roligt alla ggr..
Trots att man börjat få lite gråa hår (och är senil) :D

Men ja, jag brukar så glatt visa upp leg i mataffären, fast nu känner ju folk en så då behöver man inte, fast på systemet har jag faktiskt aldrig varit ännu :D

Men en gång för några år sen så skulle jag köpa biljett på bussen, och jag tror jag påpekade att jag var vuxen, "Va?! är du vuxen?!" skrek hon typ över hela bussen och skrattade mig i ansiktet.. Det var pinsamt..

Lite skämmigt är det att se ung och och inte bli tagen på allvar, men jag brukar tänka positivt att jag kanske ser ut som 25 när jag blir 50 ;)

Okej, nu blev det lite annat snack än leg på systemet här.. sorry.. jag skyller på att det är natt och jag svamlar lite.. ;)
#20 - 2 oktober 2007 00:03
Zirconia skrev:
Jag är 29 år och ser ut som allt från 12-15 år enligt vissa.. inte så himla roligt alla ggr..

Men ja, jag brukar så glatt visa upp leg i mataffären, fast nu känner ju folk en så då behöver man inte, fast på systemet har jag faktiskt aldrig varit ännu :D

Men en gång för några år sen så skulle jag köpa biljett på bussen, och jag tror jag påpekade att jag var vuxen, "Va?! är du vuxen?!" skrek hon typ över hela bussen och skrattade mig i ansiktet.. Det var pinsamt..

Lite skämmigt är det att se ung och och inte bli tagen på allvar, men jag brukar tänka positivt att jag kanske ser ut som 25 när jag blir 50 ;)

Okej, nu blev det lite annat snack än leg på systemet här.. sorry.. jag skyller på att det är natt och jag svamlar lite.. ;)

Hade ju inte varit så dumt att bara se hälften så gammal ut ;)
#21 - 2 oktober 2007 00:13
larsr skrev:

haha det vore ngt
#22 - 2 oktober 2007 11:04
larsr skrev:

Njae, men ja, det beror på hur gammal man är, man blir daltad med som en unge och inte tagen på allvar om man ser ut som 15 eller så när man typ är 30.. :(

Men ja, jag ser nästan framemot ifall nån frågar om barnbiljett på bussen osv när man börjar bli 30 och uppåt, vore nästan roligt att säga att man faktiskt är 30 eller så då :) Chockera dom lite.. haha..
#23 - 3 oktober 2007 09:26
Zirconia skrev:

Måste bara lägga till komentaren min kompis alltid ger en om man nämner senil: "Dement heter det på unga dar"

Man låter genast jätteintelligent :p vet inte om det funkar för mig dock, jag är känd för att vara helt korkad, blond på insidan vettu ;)

sorry, back to topic now ^^

Jag är aldeles för ung för at köpa på systemet, men snus funkar o.O testade bara för kuls skull
#24 - 3 oktober 2007 09:45
gugges skrev:
Jag fick visa leg när jag var och köpte snus(är 30) och då hör det till saken att jag klev ur bilen vid macken och kassörskan titta på mig när jag gick in från bilen och jag hade min son med mig in med..

haha sånt är riktigt störande, jag har ingen unge men åker bil överallt och många gånger ser dom en komma in med bilen, sen frågar dom legg när man köper snus. jag brukar svara "tror du jag stulit en bil, bara för att sen åka och köpa snus?"
#25 - 3 oktober 2007 10:10
Fellan skrev:
Måste bara lägga till komentaren min kompis alltid ger en om man nämner senil: "Dement heter det på unga dar"

Man låter genast jätteintelligent :p vet inte om det funkar för mig dock, jag är känd för att vara helt korkad, blond på insidan vettu ;)

sorry, back to topic now ^^

Jag är aldeles för ung för at köpa på systemet, men snus funkar o.O testade bara för kuls skull

Haha, jo, du låter jätteintelligent ;) men jag brukar mest använda "senil" dock iaf :D

Annons