Jag får en massa mejl fån bekanta som varnar för virus, bla. från CNN, Hallmark finns det någon sannig i det?
Jag öppnar aldrig e-post som är på "utlänska".
Ahlqvist skrev:Jaaaaaassåååååå! Jag som trodde jag var rik. Får väl avbeställa det där 7 kubiks akvariet då...
erikthur skrev:Jag kan VB några av mina förslag som ligger i mina inboxar dagligen så kanske du kan genomföra sjukubikaren ändå. Förutom att göra din flickvän den lyckligaste kvinnan på klotet och inhandla äkta Rolex för en spottstyver...
Ge inte upp hoppet!
:D
Katharina skrev:Min sambo laddade ner en trojansk häst som började äta sig genom datorn. Upp kommer en ikon som säger att våra Avista virusskydd har gått ut i prenumerationen och måste förnyas. Sambon klickar på ikonen och där kommer det upp att det ska dras ett belopp varje månad, betydligt mer än det som var tidigare. Sambon lämnar inget kortnummer utan går ur sidan igen.
Dagen efter är vi inne på en killklädersbutik och när jag står och väntar på sambon som är inne och tittar så hör jag några grabbar i 25 års åldern som står och pratar. Deras polare har tydligen råkat ut för samma sak men skrev in sitt kortnummer och tydligen var det en falsk Avast som var kopplad till viruset för nu har det dragits en massa olika belopp från hans konto till ett okänt konto i Spanien...
Vi hade en attans röta... ;)