Villken pansarmal är detta?

#1 - 15 januari 2010 17:10
Köpt pansarmalar som jag tycker liknar metallpansarmalar väldigt mycket men det ser ut som dom ska bli långfenade och färgerna stämmer inte exakt med metall någon som vet vad det kan vara för någon:confused:
[ATTACH]26692[/ATTACH]

[ATTACH]26693[/ATTACH]

[ATTACH]26694[/ATTACH]

[ATTACH]26695[/ATTACH]

[ATTACH]26696[/ATTACH]
#2 - 15 januari 2010 18:01
#3 - 15 januari 2010 18:06
Det är det jag undrar med, jag har metallpansarmalar sen innan men om man tittar på dom övre korten så har den längre ryggfena än metall och dessa individer är små så dom är inte vuxna ännu.

Köpte för ett tag sen fläckig som hade så hög fena och den blev långfenad så ryggfenan blev några cm lång.
#4 - 15 januari 2010 18:52
Kanske en fram avlad långfenad aeneus. Har för mig att jag sett sådana. Saluförs som aeneus i alla fall.
//Camilla
#5 - 15 januari 2010 18:57
C.Ciklid skrev:
Kanske en fram avlad långfenad aeneus. Har för mig att jag sett sådana. Saluförs som aeneus i alla fall.

//Camilla

Tack för infon:)
#6 - 15 januari 2010 19:22
Kolla på planet catfish de har ett stort register med malar/bilder
#7 - 15 januari 2010 22:35
Broddan skrev:
Kolla på planet catfish de har ett stort register med malar/bilder

Tack ska kolla in den sidan:)
#8 - 15 januari 2010 22:44
Hittade den inte där tyvärr.
#9 - 16 januari 2010 22:27
Det är nog metallpansarmalar, jag har ett gäng själv, varav två är långfenade. Hälften är köpta på ett ställe och hälften på ett annat, där några som sagt var långfenade.
#10 - 16 januari 2010 22:42
Micke_A skrev:
Det är nog metallpansarmalar, jag har ett gäng själv, varav två är långfenade. Hälften är köpta på ett ställe och hälften på ett annat, där några som sagt var långfenade.

Tack för svaret, har dina långfenade lagt ägg någon gång:confused: min långfenade fläckiga hona har varit med i lek många ggr men aldrig lagt ägg har för mig jag läste att dom inte gick att odla på.
Dessa långfenade är blekare än mina vanliga metaller är dina det med:confused:
#11 - 16 januari 2010 22:45
Vet faktiskt inte, har inte studerat dem så noga, vet inte om nå´n av dem har lagt ägg än. Den ena av de långfenade var lite blekare när jag köpte den har jag för mig, men den större av dem hade samma färg som de andra.
#12 - 16 januari 2010 22:47
Micke_A skrev:
Vet faktiskt inte, har inte studerat dem så noga, vet inte om nå´n av dem har lagt ägg än. Den ena av de långfenade var lite blekare när jag köpte den, men den större av dem hade samma färg som de andra.

Ja då återstår det att se då, dom är inte vuxna ännu så tiden får utvisa hur dom blir, lika spännande varje gång man köper något lite annorlunda:p

Annons