Ville bara dela med mig av min glädje

#1 - 10 april 2007 20:34
Har blivit pappa. om och om och om igen!

På 2 veckor har följande hänt.
Johaniihona spottar. 13 yngel
Goldenhona spottar. 20 yngel
Goldenhona 2 spottar. ?? Yngel
Har så många yngel nu i mitt spottkar så att jag inte kan räkna dem :) 50-60 stycken räknar jag med.
Tänkte försöak dra upp dem till hyffsad storlek och sälja dem.

Första malawikullen. mycket roligt :)

Yay :P
#2 - 10 april 2007 20:37
Hehe!

Stew skrev:
Har blivit pappa. om och om och om igen!

På 2 veckor har följande hänt.

Johaniihona spottar. 13 yngel

Goldenhona spottar. 20 yngel

Goldenhona 2 spottar. ?? Yngel

Har så många yngel nu i mitt spottkar så att jag inte kan räkna dem :) 50-60 stycken räknar jag med.

Tänkte försöak dra upp dem till hyffsad storlek och sälja dem.

Första malawikullen. mycket roligt :)

Yay :P

:p Jag som just hunnit blivit glad!!!![:o] [:o] Trodde först det var en riktig bäbis! Men får naturligtvis säga GRATTIS ändå till "spottarna"! Hehe!;)
#3 - 10 april 2007 21:10
Grattis! Det var rejäla kullar! Min lilla demasoni fick bara 3 st ur sig och kvar finns idag bara 1 liten rackare vad jag kan se.
#4 - 10 april 2007 21:15
grattis stew
#5 - 10 april 2007 21:19
kanske kan sälja för en billig peng till mig om jag köper ett 240kar om en månad eller 2? hehehe grattis iaf:D
#6 - 11 april 2007 13:41
nice! lite avis faktiskt! jag vill också att mina golden ska yngla av sig, men jag tror att min hona är lesbisk!
#7 - 11 april 2007 17:57
Gratulerar till tillökningen :)
#8 - 11 april 2007 18:11
tack alla :)

De frodas och växer snabbt! Artemia är kanon!

Wicked, hojta till när det är dags. så kan vi se hur stora de har blivit... Vill inte sälja dig småfisk...

nike83, lesbisk goldenhona? Kan hon inte adoptera? :) Jag fick mina att yngla först när värderna på vattnet var "perfekta". Dvs rätt ph/kh. de verkar vara känsliga för det.
Bilagor:
#9 - 11 april 2007 18:25
grattis på dig den din akvariefiskar den skall bli många yngel där. och jag har egna den två den ps.sp"acei"marigold har blev spott förra veca helg blir cirka 20 st yngel där oxå..
#10 - 11 april 2007 18:31
grattis på dig den din akvariefiskar den skall bli många yngel där. och jag har egna den två den ps.sp"acei"marigold har blev spott förra veca helg blir cirka 20 st yngel där oxå..

Grattis till dig med!
Så roligt när en fisk spottar. Först ser man typ ett yngel. *Jasså det blev inte fler???*. Sedan helt plötsligt ser man ett till och ett till. *weee det blev 4, nu kan jag gå och lägga mig*. Nästa morgon är det fullt med yngel överallt :)
#11 - 11 april 2007 19:40
grattis stew, alltid kul med yngel, mina malawi leker också hela tiden, har nästan alltid minst en hona som går och tuggar, tyvärr klarar jag inte få upp hononrna för jag har ett stenröse med 30kg lavasten som dom gömmer sig i så fort jag stoppar ner håven så jag har gett upp hoppet, annars hade det varit ganska kul med yngel :)

dom som vill får gärna komma hem till mig och prova o fånga en hona.
belöning : alla yngel från honan :)
#12 - 11 april 2007 20:05
grattis stew, alltid kul med yngel, mina malawi leker också hela tiden, har nästan alltid minst en hona som går och tuggar, tyvärr klarar jag inte få upp hononrna för jag har ett stenröse med 30kg lavasten som dom gömmer sig i så fort jag stoppar ner håven så jag har gett upp hoppet, annars hade det varit ganska kul med yngel :)

dom som vill får gärna komma hem till mig och prova o fånga en hona.

belöning : alla yngel från honan :)

Hehe, efter att ha jagat min demasoni känns det inte alls så lockande med ditt erbjudande! :p
#13 - 12 april 2007 00:18
Coolt! :) jag blev å avis. Fick jag skulle jag köpa malawisar jag med.
#14 - 12 april 2007 08:19
Stew skrev:
tack alla :)

De frodas och växer snabbt! Artemia är kanon!

Wicked, hojta till när det är dags. så kan vi se hur stora de har blivit... Vill inte sälja dig småfisk...

nike83, lesbisk goldenhona? Kan hon inte adoptera? :) Jag fick mina att yngla först när värderna på vattnet var "perfekta". Dvs rätt ph/kh. de verkar vara känsliga för det.

vad kör du med för ph och kh då?
jag försöker få upp min hårdhet med kalksten just nu.. har lite för mjukt vatten ser jag på mina multistickor...
#15 - 12 april 2007 18:30
Miina skrev:
Hehe, efter att ha jagat min demasoni känns det inte alls så lockande med ditt erbjudande! :p

hehe men du är välkommen om du ändrar dig :p
#16 - 12 april 2007 20:17

Sofus. Du som kan. Hur fodrar du dina små guldklimpar? Artemita? Hur mycket? och hur länge?
Kläcker som en galning här och kommer snabbt fram till att de snart kommer äta mer än vad jag hinner kläcka :P När går du över till annat foder. Och vad blir det då?
#17 - 14 april 2007 15:55
Har haft två golden honor som tuggat dom tre senaste veckorna vilket resulterat i 11 st tillsammans...ja, jag jagade rundor efter dom jag med, men till slut tröttnade jag så jag lyfte ut hela min inredning, som består av drygt 25-30 kg akvarieberg (kalksten), ledde fisken till ena hörnan, delade av den delen med en stor plexiglasskiva så den inte hade så många ställen att sticka iväg till, o så efter ett tag fick jag äntligen tag på den...en väldig massa jobb, men det tycker jag kan vara värt besväret när man tänker på belöningen! låter dom gå kvar en dryg vecka i det stora karet innan jag flyttar dom, o jag gör det alltid i samband med vatten byte så att man inte stressar dom andra invånarna alltför mycket...så nu är det snart dags igen, såg senast idag att det var dags för nästa hona! wee! :) Väntar nu med spänning på när det är dags för mina Lab. freibergi och Cynotilapia afra att leka och föröka sig...hoppas hoppas det är dags snart!

Mvh Patrik
Bilagor:
#18 - 14 april 2007 17:28

Mitt alldeles ohemliga hon-fångar-special-knep, fungerade direkt för mig, (jag har ocskå 40 kg lava, som är väldigt lätt att gömma sig i):

Lägg i en terrakottakruka! Dom tycker det är perfekt gömställe verkar det som. Sedan smygkollar du när honan simmat in. Lägg krukan så att du kan smyga fram "bakifrån" utan att hon kan se dig. Sedan, pang ner med håven framför kruköppningen. Sedan är det bara att hälla ut honan i håven!
#19 - 14 april 2007 17:31
haha Vance! o jag som trodde att min variant var raffinerad! ;) det måste jag prova nästa gång! skönt o slippa lyfta ut hela inredningen, så det är ju verkligen värt ett försök!

Mvh Patrik
#20 - 14 april 2007 19:45
vance skrev:
Mitt alldeles ohemliga hon-fångar-special-knep, fungerade direkt för mig, (jag har ocskå 40 kg lava, som är väldigt lätt att gömma sig i):

Lägg i en terrakottakruka! Dom tycker det är perfekt gömställe verkar det som. Sedan smygkollar du när honan simmat in. Lägg krukan så att du kan smyga fram "bakifrån" utan att hon kan se dig. Sedan, pang ner med håven framför kruköppningen. Sedan är det bara att hälla ut honan i håven!

ÅH tack Vance! det ska jag absolut testa, verkar vara en lysande idé ju.
då blir det att starta upp ett yngelkar nu i dagarna :)

Annons