Nu måste jag nog flytta de andra fiskarna, eller?
Kanske honan med ?
Andra fiskar :
Pelvicachromis taeniatus
Xiphophorus helleri
danneregner skrev:lägg upp den bilden i fototävlingen! kul. mina bara lägger den i grottor eller sparkar ut den
Sockan2005 skrev:Med den bilden kan han inte tävla med. .
GRIZZLY skrev:Har du nån bild på hela karet?
EvaPeva skrev:Hej.
Jag flyttar aldrig övriga fiskar när mina ancistrus ynglar av sig. Jag har iofs smarta praktbotier som efter ett par ggr kom på att sno grottan när hanen börjar lämna dom för att äta & ha kalas på :-( Så dom ska flytta snart till ett större kar. Ancistrushonan ehöver du inte heller flytta. Kan säga att med tanke på storleken på ditt kar så är det ju knappast några större fiskar du har i & då är det inte heller troligt att dom är yngeltjuvar då dom är ganska stora när hanen lämnar dom.
Jag tror att dom menar att blixten kan stressa hanen så han lämnar rommen.
Vita korn i andra arter brukar betyda att dom har möglat, dock osäker på om det även gäller ancistrus.
EvaPeva skrev:Jag tror att dom menar att blixten kan stressa hanen så han lämnar rommen.
Anna_mvb skrev:Hoppas att du kan fortsätta med uppdateringar om deras tillväxt :p
Millmir skrev:Verkligen häftigt! Grattis. Kanske får ta och terra dig och titta förbi någon dag :P. Ska följa tråden fr om nu.
Whistler84 skrev:Granulerar! Eh, grattis...
Squash och gurka är godis får sådana där små lirare! Se dock till att ta upp grönsaken när de ätit klart, så den inte ligger och ruttnar.
Sannstrom skrev:Jag fick också yngel idag. lyckades få tag på två st små söta platybebisar.. få se hur det går med dem!
aggehunk skrev:Hej
Har inga nya bilder sorry kameran är sönder :mad:'
Men jag kan meddela er om att det finns ny rom nu, dessvärre på ett ställe jag knappt kan se [:o]
Vad ska man nu göra med alla ynglen:confused::confused::confused:
Sannstrom skrev:hur stora är dina bebisar nu då aggehunk??