Vill passa på att tipsa om ny räksida, RäkPortalen!

#1 - 14 mars 2007 18:17
Hej! [:)]

Några av er kanske vet att jag förra året byggde den lilla sidan ShrimpCenter. Nu är det så att den har växt en del, har bytt namn till RäkPortalen Sverige och mycket mer! Tänkte att några räkälskare här på forumet kanske är intresserade av min sida med forum, så här är länken: http://rakportalen.3w.se! :)

Det finns artbeskrivningar på en del vanliga räkor, det finns forum, fakta om akvariestart, vattenfakta (tack till Raven för texten) och lite mer! Kolla gärna in sidan, och skriv gärna vad ni tycker i sidans forum! Den kan ju aldrig mäta sig med Zoopet men den kan nog vara av intresse för vissa! :D

Hälsningar
CalleAkvarist
#2 - 14 mars 2007 18:19
Nu ligger den i farvoriter, ska bli roligt att se hur den utvecklas! :)
#3 - 14 mars 2007 18:21
Kul :)

Gillade du utseendet? Själv är jag väldigt nöjd med det. Förra utseendet var inget bra... :D
#4 - 14 mars 2007 18:24
Nja den var lite för rörig flytta menyn till högersida eller ta bort 50% av allat i menyn.

Sedan var den på tok för seg och forumet passade inte ihop med första sidan. leta runt lite efter mer "styles" är 100 på att det finns en existerande passande forum layout.

Detta var konstruktiv kritik, och jag vet att jag låter som en gammal kärring
#5 - 14 mars 2007 18:26
Tack för kritiken! Tyvärr är det nu så att "Freewebs" (som jag skapat sidan hos), inte har någon fin mall med meny på höger sida. Ville också ha det, men då skulle det vara rosa med små blommor på och det passar inte till en akvariesida. Ska titta på forumstilen

Mvh Calle
#6 - 14 mars 2007 18:31
Forumstil fixad

Det fanns ingen grön stil tyvärr, så jag tog en blå, enkel stil. Angående att sidan är seg beklagar jag det, både Freewebs och Takeforums servrar är riktigt sega ibland. Det är inget jag kan fixa, men ibland är det iallafall snabbt! Hoppas det kommer en bra stil med högermeny snart! :)
Tråkigt är också att jag inte har lyckats fixa bra bilder till sidan. Bilden på amanoräkan är suddig och det kan man förstå, den togs med en slö mobilkamera (0,3 megapixel) :P
/Calle
#7 - 14 mars 2007 18:31
Okey förstår, idén är dock klockren.
Annars kan du få ett bra tipps b-one har billigt webhotell 500:- engångs kostnad per år 1000mb utrymme stöd för php och sql.
de har även ett 30 tal fördiga mallar som alla är riktigt snygga.

fixar du ett webhotell så kan du växa med siten du blir nog lite låst så som du är nu om du vill ha den stor, sedan får du gratis domän inbakat i priset med.
www.Räkportalen.se

Har sovit några nätter på grand hotell sallsjöbaden och ni verkar ju inte ha det så dåligt ställt där borta :) spårvagnar precis som i göteborg.
#8 - 14 mars 2007 18:37
jo då klart det finns gröna stilar, vänta..
#9 - 14 mars 2007 18:44
Nu vet jag till 99 procent vad det är som slöar ned startsidan...

Jag ser en enorm, ful banner högst upp... Eftersom sidan är gratis är det väl att vänta, men ändå tråkigt. Kanske ska anlita proffshackers för att få bort den! ;) :P
#10 - 15 mars 2007 16:27
Det kommer även att komma en engelsk variant av sidan. Inget datum är satt

Annons