Vill ändra inredningen, tips?

#1 - 29 maj 2007 15:48
Jag har en stor mangrove rot som har riktigt fin form, samt en lite mindre rot av annat träslag. Detta tillsammans med lite grandcanionstenar och massor med växter.

Det jag känner nu är att det inte är snyggt. jag tänkte köpa lite stora stenar som ser ut som klippor (inga sånna vita hålstenar). jag tänker att antingen mitten av karet ska vara fyllt med dessa stenar och att kanterna är full av växter eller att stenarna är i ena hörnet och att växterna är i andra. men men....

min fråga är vart man kan köpa stenar för lite bättre pris än i butikerna. De kostar ju 30-40kr kilot. Det kommer gå upp mot 1000kr för mig att köpa antalet stenar jag vill ha. Ps är inte intresserad av stenar från skogen..

så vart kan man köpa dessa billigt? finns någon hemsida? Vad för typ av sten rekomenderar ni ?`

Mvh amaro
#2 - 29 maj 2007 17:01
Kan ju alltid höra av dig till grustag och liknande i närheten av dig och fråga om de har sten och i så fall om du kan få komma och kika om det finns något som passar.
Har hört några som gjort så och som har fått så mycket sten de orkat bära för kostnaden av lite kaffebröd och liknande.

Annons