hade faktiskt planerat artemia, men tänkte även köpa granulat åt cikliderna samt algbollar till pansarmalarna och L-malarna.
Kanske även svarta mygglarver som godis.
Funderar mest på vilket granulat som rekommenderas, vad för artemia man ska satsa på etc etc etc.
Allt är ju lite av en djungel när man börjar, och faktiskt vill få det bra, så att fisk etc trivs ;)
Ja det låter som en bra uppsättning käk för fisken! är inte så hemma på torrfoder (granulater, pellets flingor etc) men nu kom inte jag ihåg om du redan hade fisken eller skulle köpa fisken nu men jag brukar fråga vad zoohandlarn matar sina fiskar med. På det sättet får de nått som redan är vana vid och man slipper oftast hungerstrejker och annat (är väl iofs inte lika nödvändigt när det rör sig om arter som inte är så kräsna (en stor del av våra "sällskapsfiskar"*)). Vad jag vet så finns det bara en typ av artemia fast olika märken, men jag är inte säker. Artemia blir nog bra öht.
Ja det upplevs nog lite som en djungel:) men efter ett tag lär man sig vilka produkter i handeln som är bra och vilka som är mindre bra. Kan föv rekommendera Easy Life FFM, detta är inte ett foder utan ett vattenberedningsmedel som är mkt beprövat och bra!