Vilket Macro till en Canon 450D?

#1 - 5 april 2010 20:38
Håller på och letar efter ett macro till min Canon kamera men jag blir väldigt osäker på vilket macro som funkar bäst till att fota fiskar tex. Någon som kan ge en nybörjare lite goda råd?
#2 - 5 april 2010 20:51
Jag kör med ett EF-S 60/2,8 USM http://www.blocket.se/stockholm/Canon_macro_objektiv__EF_S_60_2_8_USM_26602052.htm?ca=20&w=3 som jag är riktigt nöjd med.
Sedan finns det givetvis bättre/dyrare grejer med, det beror på vad det får kosta...

Från en nybörjare till en annan:p...
#3 - 5 april 2010 21:21
Jag var inne på mediamarkt och ryckte i ett häromdagen men det blev inget spontan köp får se nästa gång om det går att åka förbi utan att det åker med ett hem. Jag provkörde ju Annikas i tyska landet sist och bilderna blir Canon.
#4 - 5 april 2010 21:26
Shit, den där Annika alltså:p. Även jag fick prova hennes macro när vi var i Tyskland och sedan var jag ju tvungen att köpa ett sådant...och sist provade jag hennes blixt. Och vad hände då:p...?
#5 - 5 april 2010 21:35
ansjo skrev:
Shit, den där Annika alltså:p. Även jag fick prova hennes macro när vi var i Tyskland och sedan var jag ju tvungen att köpa ett sådant...och sist provade jag hennes blixt. Och vad hände då:p...?

Hmm hon har en del att stå till svars för alltså. Eller hon kanske rent av är sponsrad :D

Skatteverket var snälla i år så det blir macro och blixt samt batterigrepp senast till midsommar.

Annons