Har just läst din tråd till s.25, spännande och lärorikt. BTN du har är grym och jag gillar på det sätt den tar bort lådkänslan. Funderar på om man inte kan limma på en eller två BTNmoduler på kortsidorna där den stora tar slut? Om du har ngn bild på hur det ser ut bakom bakgrunden så vore det juste! Vad gäller filtersystem så får jag nog läsa på ordentligt, rena grekiskan än så länge, men visst kan jag tänka mig att krydda på en smula, bara det inte blir för mkt dagligt pulande.
Kul :)
det kan man ju säkert göra på något sätt, det gäller nog att hitta rätt modul bara :) det är ju ditt estetiska sinne som säger vad du vill ha i din burk..
Tanken är ju att komma ifrån pulandet i största mån :) min teori är att filtret blir svagaste punkten om du använder såpass små pumpar och bakgrundsfilter.. Det behöver inte vara så men eftersom man ändå vill mata på discus rätt hårt och hålla en hög temperatur kan man nog härleda många problem med liknande kar till underfiltrering.. Även om 2 fx5or eller ett stort bakgrundsfilter låter som mycket filtrering i teorin behöver det inte vara så.. I mitt tycke finns det inget på marknaden som är dimensionerat för burkar över 1000l om man ska ha krävande fisk..
Det jag försöker säga är att det kommer säkert att gå bra även som du tänkte dig från början men för samma pris (förutsatt att du inte har allt du behöver liggandes?) kan du köpa dig mycket bättre marginaler och längre serviceintervaller för samma pengar..
http://www.hydrogarden.se/bevattning-pumpar/cirkulationspumpar/hailea-hx-8860-5800l-tim.html (större och billigare pumpar)..