vilket är bästa alternativet?
Att låta sina små yngel få födas i det naturliga akvariumet med de andra fiskarna eller i en yngelkassa.
elinj skrev:jag har mkt växter,, jag tror det skulle se för mkt ut då..
jag vill att de ska kunna ta sig fram oxå.
När tror ni det är dags för dom att få yngeln om de börjar bli väldigt svarta där vid magen,, och de börjar bli jätte stora.
elinj skrev:jag har en black molly som jag har lagt över till en halv stor bytta,, för jag har ingen extra akvarium eller yngelkassa. för jag såg att hon började få ut små ljusa saker, för hon är kraftig. och vill vara på säkra hållet och lade därför i henne där.Skulle man kunna ha henne där under natten, eller är det för riskabelt eftersom det inte finns någe syre eller något..
Men jag har även 2 st svärdbärare och en guppy som är på gång inom denna vecka eller nästa vecka.
elinj skrev:nu har jag skaffat mig 2 st yngelkassor,, men black molly han redan att föda i akvariumet så idag ser jag fyra st som simmar vid pumpen... jätte kul, får se om det är några kvar i morgon..
Men black molly födde antagligen dessa 4.a men hon är fortfarande tjock, kommer hon att föda mer eller inte? hur kan man se på henne att hon har yngel kvar isåna fall? såg inte att hon hade det innan?