tjena jag har ett 210l akvarium och undrar vad jag bör köpa för filter till det. jag vill helst ha ett ytterfilter.
hur högt flöde bör det vara på filtret.
tänkte ha malawi gå i det
finns det några till lite bra pris så gör inte det något:)
Narii skrev:tetratec 1200, ska nog funka.
flygrc skrev:Läs tråden innan du bestämmer dig
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123466&highlight=tetratec+1200
Efter att jag moddat mina är jag jättenöjda med dom men det ska man inte behöva göra...
Narii skrev:Kul.
Men hade nog endå valt tetratec framför xp2 då den är dyrare.
Peter1904 skrev:drd
Kör du Rolls? Tror inte det är så många andra här på Zoopet som gör det så din liknelse kan få folk att se Eheim som en absurt dyr i inköp, dyr att serva och omodern.
Är dock själv en förespråkare av kvalite så Eheim är aldrig fel. Med många andra märken tror jag man sitter där och irriterar sig för små brister och sedan när någon skitsak går sönder efter 3,4,5,7 eller 10 år så går det inte att hitta någon reservdel och man tvingas byte hela filtret.
Det finns det säkert men det jag har håller tätt ännu iallafall. När jag pratade med Patrick på pwss så sa han att Eheims filter med inbygd värmare så har värmaren krånglat. De filter han har fått mest reklamation på är Am-Top filtren.TheRoblin skrev:Menar alla att ett Eheim aldrig har läckt?????
kan du hänvisa till en svensk sida där man kan få delar till ett sunsun?ciklidcollector skrev:Jag är nöjd med SUNSUNs filter då jag personligen även tycker att de håller högre kvalitet är fluval.
Driftsäkra, bra reservdelar till bra priser nu mera, super tysta. Framför allt bra mycket billigare än fluvals motsvarighet och tetratec.
Lätta att få igång, man får till ock med me en extra packning för pumphuset och ventilhuset.
fluval är den enskilt populäraste pumpen och jag tror inte det är en tillfällighet utan pga god kvalite och få reklamationer som gör att de finns i så gott som alla butikshyllor!ciklidcollector skrev:Jag är nöjd med SUNSUNs filter då jag personligen även tycker att de håller högre kvalitet är fluval.
Driftsäkra, bra reservdelar till bra priser nu mera, super tysta. Framför allt bra mycket billigare än fluvals motsvarighet och tetratec.
Lätta att få igång, man får till ock med me en extra packning för pumphuset och ventilhuset.
so true! eheims grossister tar ut ockerpriser som gjort att många butiker tagit bort dem ur sortimentet och tar bara hem på beställning! sun sun däremot är det väl inte många som har i hyllan pga det är skräp utan att överdriva!Gaffel skrev:Anledningen till att fluvalen gick om EHEIM i popularitet berodde på att försäljarna hade svårt att få sålt EHEIMS stora ytterfilter då priset på dessa sågs som omotiverat högt och helt sonika valde att fylla hyllorna med fluval och sunsun istället.