Vilken/vilka av dessa 3 tetror?

#1 - 28 augusti 2003 01:16
Har startat upp mitt 375, men har ännu inte skaffat några fiskar. Förutom tetror kommer det vara skalarer, bågfensciklider, siamesiska algätare och ev några pansarmalar.
Utöver detta vill jag har tetror.

Har egentligen bara 3 arter som jag har bestämt mig för, men 3 arter blir ju för mycket. Får nöjja mig med 1 eller max 2 arter. Frågan är då vilka 2 av dessa 3 som skulle funka bäst. Dels med sin omgivning och dels i färgkombination.

Citrontetra
Vinkeltetra
Kejsartetra

Kommer att ha en relativt "blå" belysning, vilket gör att jag funderar på om inte Kejsartetran skulle lysa ganska bra med sitt blåa band och sina blåa ögon (har för mig att dom har blå ögon).

Hade tidigare bestämt mig för Citrontetra, men nu när jag var nere i en akvarieaffär idag så kollade jag in Vinkeltetrorna oxå,och gillade dom!

Tänkte ha minst ett stim på ca 20 indevider, men skulle det gå att t.ex ha 20st av Citron eller 20 av Vinkel i, och kombinera något av dessa sitm med t.ex 10st Kejsartetror. Vad jag förstått så är dom inte lika "mängdkrävande" som många andra tetror.

Eller kanske det är snyggast med ett större stim av bara en av dessa 3?

Tacksam för förslag och åsikter!
#2 - 28 augusti 2003 07:00
just inhandlat 12 st citron tetror och jag tycker dom är skit snygga ska köpa fler bara zoobutiken får in mer där jag handlade
skulle kört cirtontetror+kejsartetror
men men smaken är som baken DELAD!!!!!!
=)))))
#3 - 28 augusti 2003 11:00
Jag tycker att det är snyggare med många av en tetra. Så jag hade köpt antingen citron eller kejsartetra.

Annons