Svårt att säga när man inte vet förutsättningarna. Hur mycket växter, hur stort kar, ljus, gödning mm?
Många av de växterna förutsätter nästan Co2 och bra ljus.
Karet är på 54 liter (60x30x30). Har ett Philips Aquarelle lysrör (som jag blivit rekomenderad eftersom det är bra för växterna ^^). Kör med PMDD (3 doser/veckan) och Seachem Excel (som används istället för CO2)
Enda växten jag märker har brister är min Alternanthera reineckii ‘’lilacina'’ (’Purple’), men det är ju inte direkt ovanligt om jag förstått rätt.
Har ett gäng stjälkar av stellatan, 2 st Ludwigia arcuata, 1 st Ludwigia inclinata var. verticillata (’’Cuba’’), 1 st Alternanthera reineckii ‘’lilacina'’ (’Purple’) och 2st Marsilea hirsuta.
Funderade på Cabomba, men vet att den kräver för mycket ljus för det skuggiga området som den i så fall är tänkt för. Hade en växt i mitt förra kar som var väldigt lik cabomba, men kan inte komma på vad den heter!
Men om man kan få tips om någon som liknar cambomba men inte kräver lika mycket ljus så vore jag glad :)
Bild på hur karet såg ut för 20 dagar sedan:
http://www.cerotonin.com/akvarium/bilder/akvarium/021_051206.jpg
(det är det bakre vänstra hörnet som behöver en växt :) )
Ha ha, läste lite på din blogg. Tror man får ta att folk påpekar att man har svåra växter, speciellt när man inte anger vilka förutsättnigar man har.
Har dock hänt en del, inte bara här och även när jag skrivit förutsättningarna ^^