Vilken sort ska jag ha?

#1 - 15 januari 2005 09:59
Funderar på att köpa ett stim med tetror till mitt 72l. Idet karet har jag nu 5 svärdbärare och 2 metallpansarmalar som går. Det ska bli 4 metallpansarmalar till har jag tänkt. Vill ha en färgglad tetra men helst inte neontetra. Finns det någon som är ganska lätta att sköta och som kan tänka sig att trivas ihop med dem jag har nu?

Gärna om det finns någon som ynglar av sig lätt oxå.
#2 - 15 januari 2005 10:19
Tyvärr är överlevads procenten för tetrayngel 0 i ett kar med svärdbärare. Dessutom är de flesta ganska så svåra att få till lek. De som är hyffsat lätta att få till lek är också för stora till ditt kar. Har du funderat på zebrafisk eller prickdanio?
MVH
Magnus
#3 - 15 januari 2005 10:20
Jag har Zebrafiskar i mitt andra kar och skulle vilja ha lite färggrannare fiskar. Finns det någon färggrann som inte är lättlekt då?
#4 - 15 januari 2005 10:22
Kolla på artregistret, det finns massor.
MVH
Magnus
#5 - 15 januari 2005 13:10
Kardinaltetror är ju färgglada men gansla lika neontetror. Annars kan du ju gå till en akvarieaffär och titta vad de har för stimfiskar. Jag tycker kilfläckrasbora är fina, de är ju ingen tetra. Men jag tror att de inte är så svårt att få dom att leka.
#6 - 16 januari 2005 12:35
Titta på stor och liten smycketetra. Dom är kanonsnygga, tycker jag. Några som kanske är mer tåliga är annars svart neontetra och glödbandstetra.

Annons