Sahara skrev:Jag är helt ny inom akvarie världen. Jag har införskaffat mig ett akvarie på 220 liter. Vet ju ingen ting om pumpar är ju en hel djungel. Snälla kan någon hjälpa mig med goda råd? Har tänkt att skaffa Eheim ytterfilter??? Det skall vara något tyst gående som passar även mina fiskar. Har Blackmoly, guppy,svärdbärare,malar och några skalarer. Om det kan vara till hjälp av valet av pump? Och var någon stans köper jag den till bäst pris?:confused: :)
hampusfunke skrev:Är som rörmokare inte förtjust i tanken på att med en pump som flyttar 1-1.5 m2 vatten/tim till ett litet plastkärl... lossnar returen el nåt häder med filtret tömmer du ett 220l på 10min... nästan lika snabbt som en 3-åring med hammare! Riktigt stora kar 500 & uppåt som kräver mer filter massa kan jag väl förstå men till ett 220l räcker ett innerfilter...ju färre kopplingar i ett system destå säkrare mot läckage!
MattiasL skrev:Skaffa ett innerfilter istället. Det är mycket säkrare och enklare att hantera. Inte samma risk för läckor- och de räcker absolut till ett 220liters.