Vilken låt är din låt?

#1 - 12 februari 2007 09:02
Här kommer en ny lek.

Vilken låt är din låt? Och varför?

Här kommer min.

[COLOR=red]Kiss: I was made for loving´ you[/COLOR]
[COLOR=#ff0000][/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Den beskriver precis mina känslor för min samb och blivande fru.[:-64][/COLOR]
#2 - 12 februari 2007 09:14
Sebastians senaste (glömt titeln) bara för att det är han som sjunger.... men det är HANS låt....
#3 - 12 februari 2007 11:42
Careless whisper med Wham - bara för att jag blir nostalgisk när jag tänker på 80-talet då jag var ung och vacker... ;)
#4 - 12 februari 2007 11:49
Tintaglia skrev:
Careless whisper med Wham - bara för att jag blir nostalgisk när jag tänker på 80-talet då jag var ung och vacker... ;)

Och vad är du nu? Fråga från en 66:a.
#5 - 12 februari 2007 13:50
RÖDLÖGA skrev:
Och vad är du nu? Fråga från en 66:a.

Nu är jag bara "och"...:D
#6 - 12 februari 2007 13:52
Whiskey in the jar med Metallica! Vet ej varför men har alltid gillat den.
Men har en till: In the air tonight med Phil Collins! Mycket tonårsminnen till den! Både glada och arga ;) (tonåring på 80-talet ,men har aldrig varit "vacker" :D )
#7 - 12 februari 2007 14:54
Tempel of love med Sisters of mercy INTE BWO! Det är något med den låten som kopplar ihop mig.
Men om man säger "våran låt" så är det Pixies "silver"
#8 - 12 februari 2007 18:31
Ohh det är många älskar musik:D
Agnes Carlsson - Champion <- Påminner om min favorit fisk som kämpade asmycke men till sist dog:(
Alice in Videoland - Go to go <- As bra:D *Minnen ifrån sommaren:D
Marilyn Manson - Rock is Dead <- så jävla bra:D
Christina Aguilera - Hurt! <- Så himmla bra låt *Har gillat henne sen ja var nio år:D
Agnes Carlsson - Right here right now <- Samma dag som Agnes vann idol 2005 så köpte ja mig min el-gitarr och en asbra skiva:D och det bästa med kvällen var ju att Agnes vann idol med Right here right now <3
#9 - 12 februari 2007 18:42
hm, kul ide!

close med westlife, den symboliserar min och min sambos vänskap, kärlek och beroende av varandra...

sen också utan dina andetag med kent, av samma anledning som ovanstående...
#10 - 12 februari 2007 19:21
Hmm, det måste ju vara antingen "Don't stop being crazy" med Helloween eller "Set this world on fire" med Rage. :)
#11 - 12 februari 2007 21:29
Future World med helloween. Eller Roger Water Perfect Sense Part 1 och 2
#12 - 12 februari 2007 21:41
Låten från en officer och gentleman..lift me up where we belong..tror jag den heter.. (ursäkta stavfel) den låten dansade jag och min man till första gången vi träffades..för nu mer än 14 år sedan...
#13 - 23 februari 2007 09:51
Det vakraste
Cecilia Wenerström tror jag hon heter.

Den säger vad kärlek är för mig.
#14 - 23 februari 2007 10:00
Eva Cassidy - Over the rainbow
#15 - 23 februari 2007 10:03
alla låtar med lars winnerbäck:D
#16 - 23 februari 2007 10:07
Jag har nog inte någon speciell låt. Det växlar med humöret..
#17 - 23 februari 2007 13:07
Stand by me med John Lennon

Den dansade jag och min nyblivne man bröllopsvals till (jodå, det gick alldeles utmärkt - behövdes minsann ingen wienervals) [:-50]
#18 - 24 februari 2007 06:34
RÖDLÖGA skrev:
Det vakraste

Cecilia Wenerström tror jag hon heter.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Min absolutaste favorit!!
(Cecilia Wennersten, heter hon inte så :rolleyes:) Massor av minnen till den låten, både glada och fruktansvärt sorgliga... Men när jag hör den här låten så stannar liksom livet till medans låten rullar på för den sprider ett sådant lugn!
[/COLOR][/FONT]
#19 - 24 februari 2007 09:42
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Min absolutaste favorit!![/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid](Cecilia Wennersten, heter hon inte så :rolleyes:) Massor av minnen till den låten, både glada och fruktansvärt sorgliga... Men när jag hör den här låten så stannar liksom livet till medans låten rullar på för den sprider ett sådant lugn![/COLOR][/FONT]

Det håller jag med om. En underbar låt.
#20 - 24 februari 2007 17:41
Future World med Helloween... en av mina favoriter!
Men ska jag välja en låt som "min" få det nog bli "Du gamla du fria" med Ultima Thule... säkert många som inte håller med, men den är bara så bra!
Kan nog inte förklara varför, men den får mig att känna... det gäller nog alla versioner av "Du gamla du fria"...
#21 - 24 februari 2007 18:50
Slönt med fler som gillar Helloween
#22 - 24 februari 2007 19:05
Tenkare skrev:
Future World med helloween. Eller Roger Water Perfect Sense Part 1 och 2

Då är vi två alltså ;) Future world omslaget pryder min vänstra överarm.
Har själv träffat bandet ett par gånger.
#23 - 24 februari 2007 19:08
Har sett dom ett par ggr men aldrig träffat dom.
#24 - 24 februari 2007 21:21
"A tale that wasn't right" är en av dom bästa ballader jag vet...
#25 - 24 februari 2007 21:39
Jag har svårt att välja en låt, men lätt att välja ett band: Dargaard.
När jag hörde Dargaard första gången så dog mina ambitioner att göra musik - här var musiken jag alltid velat göra! Otroligt mörkt, medeltida & högglanspolerat, och fantastiskt vackert.

Andra favoriter är Arcana, Lacuna Coil, Lisa Gerrard, Paradise Lost, Mila Mar, Corvus Corax...
#26 - 24 februari 2007 21:55
Svårt att välja...[:o] ...Är ju olika beronde på dag/humör:)
Men åt det tyngre hållet iaf...:)
Metallica,Maiden,Pantera,Slayer;Kataklysm,Candlemass,Killswitch,m.m
#27 - 24 februari 2007 22:13
Svårt att välja som sagt men artist i längden såklart Jimi Hendrix
#28 - 24 februari 2007 22:35
Coconut Woman med Harry Belafonte för oavsett hur lågt man har sjunkit så är man någon helt annanstans under de 3:15 minuterna.

/J
#29 - 25 februari 2007 07:27
BTO med You aint seen nothing yet...
#30 - 25 februari 2007 08:21
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]En klassiker som aldrig kommer dö är Nat King Coles Unforgettable. [/COLOR][/FONT]
#31 - 25 februari 2007 08:52
Detroit Rock City med Kiss då kommer luftgitarren fram.

Cecilia Vennersten-Det vackraste för min fru sjöng den för mig i kyrkan när vi gifte oss.

Thomas
#32 - 26 februari 2007 13:00

Cecilia Vennersten-Det vackraste för min fru sjöng den för mig i kyrkan när vi gifte oss.

Thomas

F-n vad läckert.:D Jag blir tårögd fast jag är kille.[:o]
#33 - 26 februari 2007 16:38
I Natt Jag drömde med Hepstars. jag var 7 år när den låg på svensktoppen, på den tiden gick man ju i skolan på lördagarna .Vi slutade på fm ungefär när de spelade vinnaren .( dom låg på första plats många veckor) och varje gång stod mamma på balkongen och väntade på mej, När hon såg mej komma så spelade hon den högt på radion. Mitt bästa barndomsminne.
Bilagor:
#34 - 26 februari 2007 16:59
En Per Gesle låt som jag inte vet vad den heter. Men den har en textrad som går så här. "Jag tycker om när jag betyder något för dig".
Vilken känsla det är i den låten.:D
#35 - 27 februari 2007 15:11
RÖDLÖGA skrev:
F-n vad läckert.:D Jag blir tårögd fast jag är kille.[:o]

Det var inte ett öga torrt i kyrkan sen tog vi häst och vagn hem frugan körde.

Thomas
#36 - 1 mars 2007 20:13
break and enter med prodigy är bland de mest fulländade minuterna i musikens historia... sen har vi ju the wall med pink floyd, men det är ju ett epos och ingen låt...
#37 - 1 mars 2007 22:26
Hittade ett blandband :eek: nyligen som jag för nån dag sen la ner i bilen,(ja jag har bandare i bilen) Klart hyffsat band tyckte jag tills "cantara" med Dead can dance rullar igång! Jag skämms att säga att jag hade glömt bort den i mitt tycke mest energiska, kraftladdade och suggestiva låt som jag någonsin har hört! (tack gode gud så var det tom väg, farlig låt att köra bil till [:-30] )
För dom som inte hört den:
" target="_blank">
#38 - 6 mars 2007 10:13
Azur skrev:
Jag har svårt att välja en låt, men lätt att välja ett band: Dargaard.

När jag hörde Dargaard första gången så dog mina ambitioner att göra musik - här var musiken jag alltid velat göra! Otroligt mörkt, medeltida & högglanspolerat, och fantastiskt vackert.

Tackar för det tipset! Det lilla jag har hittat är klart intressant! :)
#39 - 19 november 2007 16:32
RÖDLÖGA skrev:
Här kommer en ny lek.

Här kommer min.

[COLOR=#ff0000]Den beskriver precis mina känslor för min samb och blivande fru.[:-64][/COLOR]

Den blev vår "bröllopsvals":D
#40 - 19 november 2007 16:58
Jag bara älskar Nightwish´s Amaranth
den har en sån härlig klinga i musiken:) sen är filmen på youtube jäkligt snygg-->
" target="_blank">

Jag lyssnade på den låten under ett prov å de gick riktigt bra :D
#41 - 19 november 2007 17:20
RÖDLÖGA skrev:
En Per Gesle låt som jag inte vet vad den heter. Men den har en textrad som går så här. "Jag tycker om när jag betyder något för dig".

Vilken känsla det är i den låten.:D

Det är väl "Tycker om när du tar på mej"?

Annars är min favorit "Gå och fiska"

/Gesslefan

Min och hustruns låt är "Exile - Kiss you all over"
#42 - 19 november 2007 17:37
Bad Religion "Slumber"

//NiXoN
#43 - 19 november 2007 21:16
Hmm, det finns ju så många bra grupper och låtar.

Kan omöjligt välja en, så det får bli såhär, grupper i alfabetisk ordning, varje grupp följd av en låt med gruppen ifråga som jag anser vara en av de bästa ;) Kommer jag på fler bra grupper skriver jag dem i parentes.

Alice Cooper - Might As Well Be On Mars (AC/DC, Accept, Aerosmith, Apocalyptica)
Beseech - Sunset 28 (Blind Guardian, Bon Jovi)
Curve - Hell Above Water (Clawfinger)
Def Leppard - Pour Some Sugar On Me (Dio, Drain)
Edenbridge - Evermore (Europe)
Faith No More - Falling To Pieces
Guns n' Roses - The Garden
Helloween - When the Sinner (Hammerfall)
Iron Maiden - Run To the Hills
Joe Satriani - Summer Song (Judas Priest)
Kiss - Heaven's On Fire
L
Megadeth - Countdown To Extinction (Metallica)
Nightwish - Creek Mary's Blood
Ozzy Osbourne - No More Tears
P
Queen - Bohemian Rhapsody (Queensrÿche - Silent Lucidity)
R
Savatage - Chance, (Spiderbait - Live In A Box, Skid Row)
Type 0 Negative - Cinnamon Girl (The Devin Townsend Band - Sunshine & Happiness)
U
V
Within Temptation - Never-ending Story
X
Y
Z

Finns såklart mycket mer :)
Nå´n nämnde Cecilia Wennerstens Det Vackraste, och även om jag vanligtvis inte gillar musik på svenska, och inte har mycket till övers för schlager (särskilt inte som det är nu), så måste jag säga att det är en mycket fin låt, och den bästa låt jag nå´nsin hört i schlagersammanhang.
#44 - 20 november 2007 06:34
larsr skrev:
Det är väl "Tycker om när du tar på mej"?

Annars är min favorit "Gå och fiska"

/Gesslefan

Min och hustruns låt är "Exile - Kiss you all over"

Japp, Den var det.
Tack!
#45 - 20 november 2007 09:44
"Sehnsucht" - Rammstein! Som att köra motorgräsklippare i själen. Den klipper ned all skit urskiljningslöst och retar gallfeber på grannarna!
Guest
#46 - 20 november 2007 13:03
Pegrasus skrev:
"Sehnsucht" - Rammstein! Som att köra motorgräsklippare i själen. Den klipper ned all skit urskiljningslöst och retar gallfeber på grannarna!

Skulle vilja att du testade att spela Rammstien-Stripped.
Då kommer du även reta gallfeber på de grannar som tycker om Depeche Mode...:D
#47 - 20 november 2007 13:10
Ska testa. Nu gillar tjejen Depeche så vi får se (och du vet att jag även lyssnar på dem ibland) ;) . Hon har den goda smaken att just för tillfället bygga en studio åt mig i en garderob hemma i vår enorma 2:a! Får se när det blir klart, jag har tillträdesförbud f.n.
#48 - 16 april 2008 13:29
RÖDLÖGA skrev:
Här kommer en ny lek.

Här kommer min.

[COLOR=#ff0000]Den beskriver precis mina känslor för min sambo och blivande fru.[:-64][/COLOR]

Jag har fått den spelad på rockönskningen på Rockklassiker av Ian (Trumis i Europe). Jag önskade den till min fru. Det blev vår "bröllopsvals".
#49 - 16 april 2008 13:49
Hammerfall - The fallen one (Så mäktig, och gärna på högsta volym) :D
Guest
#50 - 16 april 2008 14:09
Nu skall inte jag gifta mig, men om...;)
Denna låt skulle jag valt då: (text nerkortad)

"Your strength is so hard to find, I feel so much stronger now, the feeling's alright
Your words make me whole again, those eyes cannot ever lie, you're so divine
I'm not ever alone, you're not ever alone

Your smile is heavenly, I don't deserve all the love that your giving to me
Your touch makes it hard to breathe, the shiver's around me now, you're so fine

The heart is pumping for my life, the mind is happy and I, I will love you til the day I die

I'm head over heels goddess of mine, your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back, the glory you found, I'm in deep debt, without you I wouldn't survive
I'm not ever alone" ©2007 Takida-Curle Sue

Ståpäls!!
#51 - 16 april 2008 14:47
mm.. bara texten ger mig ståpäls

Annars är titelmelodin till Battlestar Galactica ljuvlig, liksom Lisa Gerrard i Gladiator (den där han går över fälten) och varför inte min älsklings väckningssignal på mobilen "Sweet dreams" med Eurythmics

Dansmässigt är "I wanna be a hippie" med Technohead underbar (180bpm rätt i hjärtat).
Habibi - i alla dess versioner går att skaka rumpa till och varför inte en ljum sommarkväll med en duktig sambaorkester *heaven's got a rythm*
#52 - 16 april 2008 15:07
Ingen tvekan om vilket band. New Model Army.

Om jag måste välja en låt blir det I Love The World. Livsglädje och ilska i en perfekt syntes. Live från Sao Paulo 2007:
" target="_blank">

Bandets framträdande på BBCs Top Of The Pops i mitten på åttiotalet med låten No Rest For The Wicked är en klassiker. Gothpunk på BBC, något malplacé... Bandets sångare hade en T-shirt med trycket Only Stupid Bastards Use Heroin. Ordet Bastards var för starkt för BBC så han fick tejpa över det för att få spela i direktsändning. Bisarrt:
" target="_blank">
#53 - 18 april 2008 10:06
Iggy pop`s I;m borde el Ozzy`s changes
#54 - 18 april 2008 10:31
Solen skrev:
Iggy pop`s I;m borde el Ozzy`s changes

Bra musik båda två.
#55 - 18 april 2008 11:38
RÖDLÖGA skrev:
Bra musik båda två.

Absolut Led zepplin`s dazed and confused och pink floyd´s mother mfl är också riktiga godingar :D
#56 - 18 april 2008 11:43
Jack Johnson - Banana panncakes
Låten beskriver precis hur det är mellan mig och min sambo =)
Och dessutom min livsfilosofi överlag:D
#57 - 18 april 2008 12:54
Where is my mind? - Pixies

sjuuuuuukt bra låt... med bra text och varje gång jag hör den så får jag en klump i halsen...
#58 - 18 april 2008 14:21
"Min" låt är nog "I Nattens Lugn" med Adolphson och Falk.

Är nog för att jag är född nattuggla. [:o]
#59 - 18 april 2008 16:16
God med John Lennon eller Sunday Bloody Sunday med U2
#60 - 18 april 2008 17:00
Nirvana-Lithium, skriker ut ilska/frustration/känslor på ett sjysst sätt.
Lenny Kravitz-Are you gonna go my way, vem fan sitter stilla till den!?
Jimi Hendrix- Little wing, jag säger bara; introt.........
Slayer-Angel of death, vem vet i vilken hjärtats iskällare den blev skriven..
Doors-Severed garden, my god...... feelings....
Velvet underground-Venus in furs, pundig, ja, jag vet, men den är skön.
Shit, jag kan hålla på hur länge som helst.. Sjysst tråd! :) Horns up!!
#61 - 18 april 2008 18:37
Hmmm.... Det finns en hel del låtar som kan antyda till mig... Men jag måste nog säga att Metallica's "Fuel" är mig. Bensin i blodet.. :D
Men en annan låt som ger mig rysningar är The Higwaymen's Highwayman (Willie Nelson, Johnny Cash, Waylon Jennings and Kris Kristofferson)
BTW, gjorde ett test igår om jag fick skickat via kedjemail, var rätt creepy. Enligt det testet (jag fick tänka på olika låtar och placera dem under olika siffror...) så skall My love is your love (Whitney H.) säga mest om mina tankar och mitt sinne. Metallica's Unforgiven II är min inställning till kärlek.... hehehe...

//Camilla
#62 - 18 oktober 2008 23:30
Många låtar gillar jag.
En favorit är Doctor Hook:s A liter bit more
(förlåt för stavningen)
#63 - 28 oktober 2008 08:50
Mando Diao - Morning Paper Dirt

Missade helt meningen med tråden. Trodde det var ens favoritlåt. Annars vet jag inte. Kanske The Prayer med Jakob Sveistrup.
#64 - 25 november 2008 23:49
rod stewart - Young turks slår ju allt :D
#65 - 26 november 2008 07:04
jolon skrev:
Tackar för det tipset! Det lilla jag har hittat är klart intressant! :)

De är fantastiskt bra. Min favorit är Dissolution of Eternity-skivan, men
"" target="_blank">alla är bra.

Kul annars med nån som gillar Dead Can Dance - det var
"" target="_blank">mitt favoritband tills jag upptäckte Dargaard. DCD har upplösts, men Lisa Gerrard gör fortfarande en massa DCD-liknande stuff, det är t.ex. hon som
"" target="_blank">sjunger på Gladiator-soundtracket.

Glöm inte bort att kolla
"" target="_blank">Arcana heller.

(F.ö. borde alla idioter som släpper efterblivna manga-videos på YouTube till varenda DCD sång samlas ihop och omskolas till spottkoppar.)
#66 - 26 november 2008 07:23
Titellåten ifrån Black Sabbaths första självbetitlade album satt ju som en smäck när jag hörde den första gången då det begav sig. Och den la ju ribban för hur tung musik skall låta. Grym låt med en skön stämning med ett ungt och hungrigt Black Sabbath.

Men favoritlåten då och nu är ju annars Black Sabbath - Lord Of This World ifrån mästerverket Master Of Reality.

Annons