Eftersom jag har karet vid sängen så tänkte jag köpa en tyst inne pump som har stor filter volym och passar till 350 l.
Kan nogon hjälpa mig att välja rätt pump!så är jag jätte tacksam.
:D
monsieur skrev:Eftersom jag har karet vid sängen så tänkte jag köpa en tyst inne pump som har stor filter volym och passar till 350 l.
Kan nogon hjälpa mig att välja rätt pump!så är jag jätte tacksam.
:D
Marnat skrev:ska du köra innerfilter så hade jag nog byggt nån form av filterhörna för mer volym till de små bakterierna.
monsieur skrev:Jag tänkte mig att bygga en i hörna men jag vet inte va jag behöver för grejer för o bygga en,det hadde varit toppen om jag få detaljerat beskrivning.
hur gör jag det?
Marnat skrev:det finns detaljerade beskrivning på nätet men kort sagt så tar du en stor bit filtermatta och fäster i ett hörn, bakom det sätter du en powerhead för vilken du gjort ett hål i filtermattan för utblåset. :)
Marnat skrev:det finns detaljerade beskrivning på nätet men kort sagt så tar du en stor bit filtermatta och fäster i ett hörn, bakom det sätter du en powerhead för vilken du gjort ett hål i filtermattan för utblåset. :)
monsieur skrev:Okej!
Men det ser fult ut när filter massan syns.
Tänkte på non rektangulärt formad plast låda att man sätter in filter massan i,men jag vet inte var kan man ta på sånt!det hadde varit bra då man har garanterat stor filter massa!
monsieur skrev:Hittat i förråd en pump av aqua clear 70 som jag köpte föra året och den funkar.
Tror du att jag kan använda den till karet?
Marnat skrev:Till att börja med vet jag inte hur en Aquaclear ser ut och funkar. Men att gömma filtermassan är ju inget problem, det går att fixa med en billig slimline av vanligt märke eller helt enkelt bygga en låda av lite frigolit som man målar lite fint så den ser ut som en sten eller något
annars kan du ju klä större delen av filtermassan med någon typ av mossa eller något för att dels dölja den och även skapa ett mysigt hem för yngel alt. räkor :D