Jag undrar vilken fisk det här är
http://www.tjsangling.com/albums/Masheer-fishing-in-the-Himalayas/tj_with_masheer.sized.jpg
&feature=related" target="_blank">&feature=related här har ni en video också.Aircut64 skrev:Ok Tack för hjälpen ^^ Ska fiska denna fisk när jag reser till Indien :D
Ska försöka hitta den i Sverige också! Ska göra mitt bästa! Grymmt fin! Den hade passat in med mina koi ^^ och gräskarpar ^^ !
THE_DUDE skrev:jag har hållt ögonen öppna efter Tor-arter i flera år men aldrig hittat nått, även bra akvarie butiker vet ofta inte enns vad det är för firrar...
Aircut64 skrev:hahah oj :D då lär jag knappast hitta någon xo
hmm låter dom ta hem fiskar från Asiatiska länder ? Om man t.ex fiskat småyngel o sådant. Har ju hört att det finns en speciell flygklass för just djur.
Aircut64 skrev:Ehm den finns ute i naturen : o ...Du kanske skärt dig igen :D ?
Auroraswe skrev:Bara för ett djur finns i naturen är det ok att jaga det och eventuellt ta det från sin naturliga miljö? Även fast det är en utrotningshotad art? Jösses dagens ungdom...
Och nej jag har inte SKURIT mig ;)
Men ja ska åka till Afghanistan snart jag kanske kan ta ett kort på en "TOR" som du kan få sen :D
Aircut64 skrev:
hmm låter dom ta hem fiskar från Asiatiska länder ? Om man t.ex fiskat småyngel o sådant. Har ju hört att det finns en speciell flygklass för just djur.
oaken skrev:
Och varför ingen akvariebutik hört talas om dem beror nog helt enkelt på att det inte är fiskar som passar bra i akvarium, helt enkelt.
THE_DUDE skrev:går gör det väl men det krävs ju en massa planering & tillsånt &-jag-vet-inte-allt...
om du ens ser några små mahseers är det nog lika bra du låter dom vara där dom är ;)
nej knappast enbart därför, dom flesta vet ju vad redtail, paroon, hajmal, pacu, arowana osv. är för något...
THE_DUDE skrev:går gör det väl men det krävs ju en massa planering & tillsånt &-jag-vet-inte-allt...
om du ens ser några små mahseers är det nog lika bra du låter dom vara där dom är ;)
nej knappast enbart därför, dom flesta vet ju vad redtail, paroon, hajmal, pacu, arowana osv. är för något...
oaken skrev:Jo, men det är ju också tropiska fiskar.. Annars hade ju folk lika gärna kunnat ha lax hemma ;)
Aircut64 skrev:ofta, o du vill få mig o tro att du ska till afghanistan?
Auroraswe skrev:Åker till afghanistan med FS15 svenska utlandsstyrkan. du kan få komma på anhörigdagen nu på lördag om du inte tror mig. då kommer vi berätta vad vi ska jobba med (i stora drag) och visa våran utrustning. Har du problem med det kan vi ta det enskilt.;) Blir min tredje vända tjänstegjorde kosovo 2001 och liberia 2005.
/Peter
Erik Åhlander skrev:Om du ändå skulle fiska mahseer. Passa på att ta några bra bilder på Schizothorax (snow trout) i Kabul River om du får tillfälle. Jag är nyfiken på hur dom ser ut där (om det är samma art som i Kashmir valley). Ja, för all del, alla fiskar som finns där skulle vara roligt att se på bra bilder.