Jag tror att jag har en rätt så ovanlig sorts fengädda. Är det nån som vet det latinska namnet eller har en likadan?
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=89116&gid=116332
Kul att höra, en delhezi är jag också ute efter, de är nästan lika vackra som endlicherin enligt min mening. :)Ursprungligen skickat av orm
FI: jag plockar upp en Delhezi och en Ornatipinnis så fort jag rensat bland mina ciklider
Jepp, jag håller med, för min del så är det just deras udda beteende och utseende som gör dem så intressanta. De ger en stor kontrast till de övriga invånarna i karet vilket jag gillar skarpt. :)Ursprungligen skickat av Tiger
FI: Intressant observation det där med "dödsrullningen", men visst är det lite reptil-drag över de små krabaterna när det "går" omkring på sina bröstfenor.. ? Har helt klart fallit för deras charm!
Hehe, jo när den dessutom "går omkring" med hjälp av bröstfenorna så börjar man ju fundera... ;DUrsprungligen skickat av ray
FI:dödsrullning!! är du säker att det fengädda du har och inte en krokodilunge ;)
Endast 450kr... ;) Men jag bytte in lite fiskar så jag behövde som tur var inte ta hela smällen i kontanter.Ursprungligen skickat av nashorn
FI: Hur mycket fick du betala för en ornatipinnis i den storleken? Jag är oerhört sugen på att skaffa en sån, men har ännu inte sett någon i någon affär.