Vilken Corydoras är det här?

#1 - 9 januari 2009 18:02
Har precis köpt tre pansarmalar. Nu är jag nyfiken på vad jag har köpt. Nån som vet? Bifogar bilder. :)
#2 - 9 januari 2009 18:03
Leopardpansarmal?:)
#3 - 9 januari 2009 18:13
c.julii... har ett par sånna hemma.. Tycker nog dock att du ska köpa några till så dom blir ett fint litet stimm =)
#4 - 9 januari 2009 18:15
Tänkte fylla på med flera allt eftersom. Men burken är relativt nystartad så jag vill inte belasta med för många fiskar på en gång. :) Trivs de enbart ihop med artfränder eller kan man ha dem ihop med andra varianter av liknande pansarmalar med?
#5 - 9 januari 2009 18:17
Dom stimmar med andra pansarmalar med.. Fast jag tycker det e najs när alla är lika =)

Får man fråga vad dom kostade?
#6 - 9 januari 2009 18:21
120 kr för tre. Djurmagazinet. De är dyra på fiskar där tycker jag. Men de ligger närmast nu när min lokala handlare slår igen sin akvarieavdelning. :P Och eftersom det är så kallt ute vill man inte åka för långt.
#7 - 9 januari 2009 18:24
Var dom VF??? Tror dom kostar 250 för 4st här.... Rätt dyra små fiskar ja... Skulle vara kul att få lek av dom
#8 - 9 januari 2009 18:33
Oj! O.O Jag måtte vara bortskämd med fiskpriserna på Hornbach. Där är i stort sett alla fisksorter apbilliga. Men jag saknar körkort och det är lite väl långt och krångligt dit utan bil. :)

Å andra sidan har jag inte jämfört priser på pansarmalar. Det jag sa i butiken var att jag ville ha något som bökar i sanden och inte äter upp mina snäckor. Han pekade ut de här och tre andra sorter. Dessa var finast tyckte jag, så såna fick det bli. Tittade inte heller på priset direkt.
#9 - 10 januari 2009 13:37
Haha ja på Hornbach är de mycket billiga, men av egen erfarenhet är de inte bra på att överleva. Bättre att köpa fiskarna på en liten akvariebutik och köpa andra saker på Hornbach.
#10 - 10 januari 2009 13:46
Jag vet inte om jag håller med. :) Nu har jag i och för sig bara köpt guppies där, men aldrig haft någon därifrån som inte överlevt. Däremot har säljaren ibland vägrat sälja eller avrådit mig att köpa när han tyckt att fiskar från en viss sändning varit av dålig kvalitét eller misstänkt sjukdom i karet.
Bilagor:

Annons