Vilken corydoras?

#1 - 16 januari 2010 22:56
Ja, det är väl en rent estetisk fråga/smaksak, men ändå. Det gör inte valet enklare.
Hade det funnits ett vm i beslutsångest hade jag garanterat vunnit och när mitt trogna smakråd inte riktigt tycker som jag och jag själv velar så tänkte jag ta zoopet till hjälp!

Valet står främst mellan C. panda och C. julii, akvariet är 375 l och de kommer gå med ancistrus, lykttetror, skalarer, fjärilsciklider, kakaduaciklid och ev. en golden nugget.
Bild på akvariet finns här: http://img.photobucket.com/albums/v367/gronangens/IMG_3063.jpg

Så, vilken hade ni valt? Skriv gärna med en motivering om ni har en sådan. (eller föreslå andra och ge mig mer beslutsångest :p)
#2 - 23 januari 2010 08:52
Varför välja? Ta en 5-6 stycken av varje sort vet ja...

/zenon
#3 - 23 januari 2010 12:44
Panda! Mest för att de är så otroligt söta! :)
#4 - 23 januari 2010 14:28
jag skulle ha valt panda för jag tycker de är snygga och mer tåliga än julii (av egna erfarenheter i alla fall)

Men om jag fick välja fritt skulle jag nog ta Corydoras sterbai! Snygg, bra på att stimma och en mycket tålig pansarmal! :)
#5 - 24 januari 2010 21:24
Håller med om att pandor är söta, och att sterbai är snygga. Det är dock något med sterbai som inte riktigt tilltalar mig.

Valet har fallit och till slut blev det schwartzi. Tycker de ser ut som en blandning mellan panda och julii :p
#6 - 24 januari 2010 21:31
Singla slant! Och sen gör du som du vill ändå... :) tänk panda, tänk panda, tänk panda
#7 - 6 februari 2010 12:55
Pandor skulle jag nog sattsat på.
schwartzi är inte rigtigt min stil.
Du kunde ju köpt både pandor och sterbai. :)

Annons