Vilken Co2 reaktor?

#1 - 22 maj 2005 08:42
Vilken co2 reaktor kan ni rekomendera till mitt 180 liters akvarium? Kör på ett fluval 304 ytterfilter och komplett co2 anläggning.
Vill ha en reaktor som löser all gas och som är snygg och inte tar så stor plats i avariet...
Har hört att det finns reaktorer som man kopplar på utloppsslangen på yttterfiltret men jag vet inte riktigt vad jag ska söka på för att hitta bilder och ev. försäljare.
Det vore ju utan tvekan behändligt att ha en något liknande.
Kan ju tillägga att jag har kört co2 genom ytterfiltret förut, men det jag störde mig på var att det samlades så mycket gas i filtermaterialet som ibland kom ut i stora bubblor. Tillförseln blev inte så jämn helt enkelt. NU när jag har ph controller så vill jag att när controllern stängt av tillförseln för att ph är för lågt så ska det inte vara kvar massa gas i filtret som sänker ph´t ytterligare.
Mvh /Rebecka
#2 - 22 maj 2005 08:46
Försäljare:
t.ex. aquaristic.de

De har flera olika bara att söka.

Ph-controller, vill också ha... :)
#3 - 22 maj 2005 08:48
#4 - 22 maj 2005 09:35
Vet inte riktigt vad jag ska sikta på. Det finns ju en hel del olika konstruktioner vad gäller co2 reaktorer. Spiraler, membranreaktorer mm.
#5 - 22 maj 2005 15:43
Jag tycker utan tvekan att du ska köpa, eller ännu hellre bygga en sån här: http://www.plantguild.com/html/power_reactor.html

Om den är snygg vet jag inte men många menar att den tillhör de bästa. Lätt att bygga själv också, och om du vill så kan du ju bara placera stora växter framför så syns den inte. Jag använder en hemmabyggd sådan och det blir minimalt med spill.

Lycka till!

Annons