Vilken ciklid är detta?

#1 - 1 maj 2009 20:38
Vilken sorts ciklid är detta och villket kön har den.
Fick den nu när jag köpte mitt 600 liters kar, den har gått ensam länge och är nog väldigt glad att den kommit till andra fiskar men skulle helst hitta en partner till den så jag är tacksam om någon har svar på detta.
[ATTACH]19356[/ATTACH]
#2 - 3 maj 2009 19:03
Ingen som har någon aning[:o]?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 3 maj 2009 19:08
Jag är tämligen övertygad om att det är en hybrid
#4 - 3 maj 2009 19:12
då är det kanske inte så lätt att hitta en partner till den. Undrar om han inte sa något om att han odlade ciklider isåfall stämmer det säkert. Tack Kjell:)
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 3 maj 2009 19:27
ser väl också ut som om den ruvar just nu också - eller?
#6 - 3 maj 2009 19:30
Nej den har munnen full med mat, är väldigt hungrig av sig och inte van vid att dela mat med andra, den har ju varit helt ensam länge i sitt kar.
#7 - 3 maj 2009 19:32
Kan du se om det är en hona eller hane?
Villken fisk kan vara närmast sort, har inga malawiciklider själv förutom denna och funderar på om jag ska sälja den eller skaffa en partner.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 3 maj 2009 20:25
solis skrev:
Kan du se om det är en hona eller hane?

Villken fisk kan vara närmast sort, har inga malawiciklider själv förutom denna och funderar på om jag ska sälja den eller skaffa en partner.

Sannolikt en hona. Din fisk har inget värde och du skall inte ens skänka bort den. Att skaffa en "korrekt" partner är omöjligt
#9 - 3 maj 2009 20:41
Då får den väll stanna tills den inte finns mer, den har ju ivarjefall sällskap och verkar trivas med det.

Annons