Hej!
Jag har ett par dvärgsvärdplantor. Dom växer segt och bladen ruttnar, även dom nya. Bladen blir först svagt gröna, sen blir dom ljusare o ljusare och sen blir som genomskinliga och ruttnar.
SNÄLLA JAG BEHÖVER HJÄLP!!!
/Niklas
AHHH....det var så det heter...om man skulle göra en egen PMDD??? Vilket recept skulle vara bra till ett 112 liters??? och hur gör man .....
Men är det stor risk om man gör något fel med PMDD så att typ fiskarna o växterna döe= är det farliga ämnen.
Ursprungligen skickat av defdac
[quote]
AHHH....det var så det heter...om man skulle göra en egen PMDD??? Vilket recept skulle vara bra till ett 112 liters??? och hur gör man .....
Men ska jag till föra extra CO2????
Ursprungligen skickat av defdac
[quote]
Om jag sen då har PMDD, ska jag börja försiktigare med gödnngen eller???
Jag vill helst inte ha kraftigare rörelse på ytan för CO2 försvinner ju då en hel del-
jag har inte heller så bra upplösning tror jag, jag kör med syresten. Men jag köpte häromdan en sresten fast i trä...har för mig att sånna säljs i alträ???
Då borde man ju får bättre upplösning.... eller???
Man köper Micro+, K2SO4, MgSO4, KNO3 och KH2PO4 från Hjortgatanszoo och gör två halvliters flaskor med gödningar.