vilken bakgund?

#1 - 25 september 2006 11:39
Hej

Funderar nu över vilken bakgrund jag ska köpa till mitt kar.

Har kollat lite på dom lite billigare 3d-bakgrunderna men hittar ingen som är i närheten av btn´s bakgrunder då det gäller utseende.

Det jag sitter och lurar över nu, är.
Vilken storlek ska man välja, mitt kar är 150x60x60 men om man vill ha den storleken från btn så måste man köpa moduler och dom tycker jag inte är särskilt snygga.

Sen finns det ju 160x60 och 150x50, jag är inne på att köpa amzonas bakgrunden.

kan jag använda den som är bara 50 hög eller kommer det se dumt ut?

någon som har btn Amazonas i era kar?

/hampus
#2 - 25 september 2006 17:32
Måste köpa moduler? Alla deras olika modeler finns väl i 150x60x60? Inte vanliga amazonas då kanske. Men mini finns.
#3 - 25 september 2006 17:50
finns en "heltäkande"bakgrund som är anpassad för 150x50 och den består av 5-7 moduler.
Annars så finns ingen bakgrund från just btn som är 150x60, inte vad jag har set.
Men om det finns så vill jag järna ha länkar till dom som säljer dom.

//hampus
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 25 september 2006 18:02
hambli skrev:
finns en "heltäkande"bakgrund som är anpassad för 150x50 och den består av 5-7 moduler.

Annars så finns ingen bakgrund från just btn som är 150x60, inte vad jag har set.

Men om det finns så vill jag järna ha länkar till dom som säljer dom.

//hampus

Nej det finns än så länge inga BTN som är 150x60 så antingen får man köpa 160x60 och kapa av 10 cm eller så köper man 150x50 och ställer den på en frigolitskiva. Nedersta centrimetrana täcks ju ändå av grus.
Att jag skrev än så länge beror på att det är på en ny BTN ut på väg ut på marknaden som är betydligt plattare och därmed billigare än de andra. Denna säljs i sektioner som kan byggas ihop och dessa sektioner finns i tre längder 50 cm, 20 cm och 10 cm. För ditt akvarium funkar det alltså med 3 st 50 cm och en st 10 cm.
#5 - 25 september 2006 18:06
jasså de hade jag ingen aning om, men det låter ju intresant.
Vet du ungefär när det är tänkt att dom nya btn bakgrunderan kommer?

Då får man ta och vänta, dom koster ju en hel del dom som säljs idag.

men kommer hela baksidan av karet att täckas av sektionerna eller kommer det att vara luckor mellan sektionerna?

//hampus
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 25 september 2006 18:14
hambli skrev:
jasså de hade jag ingen aning om, men det låter ju intresant.

Vet du ungefär när det är tänkt att dom nya btn bakgrunderan kommer?

Då får man ta och vänta, dom koster ju en hel del dom som säljs idag.

men kommer hela baksidan av karet att täckas av sektionerna eller kommer det att vara luckor mellan sektionerna?

//hampus

Dom blir heltäckande och du kan se några foton längst ner på denna sida http://www.backtonature.se/interzoo2006.html

Vet ej när de finns i affärerna - men det borde röra sig om dagar
#7 - 25 september 2006 19:25
BTN Woodrock finns väl i 60 cm höjd.
#8 - 25 september 2006 19:40
fluander skrev:
BTN Woodrock finns väl i 60 cm höjd.

ja nått annat har väl inte sagts?

skrev tidigare att jag inte gillade den bakgrunden
#9 - 25 september 2006 19:42
Dom blir heltäckande och du kan se några foton längst ner på denna sida http://www.backtonature.se/interzoo2006.html

Vet ej när de finns i affärerna - men det borde röra sig om dagar

dom såg riktigt snygga ut, kul med lite nya bakgrunder.
Tack för tipset kjell :)

Annons