Vilken babyboom inatt:-)!!

#1 - 6 januari 2008 12:01
Tydligen har båda mina största endlers honor ynglat av sig inatt så nu simmar runt 40st små yngel omkring men jag tror att nog hälften om inte mer kommer att gå åt fast att jag har mycket växter osv.
Men det var kul att det kom så många och på samma natt:-)
#2 - 6 januari 2008 14:09
vad kul :) hoppas att det blir många som överlever
#3 - 8 januari 2008 17:58
cikliden2 skrev:
Tydligen har båda mina största endlers honor ynglat av sig inatt så nu simmar runt 40st små yngel omkring men jag tror att nog hälften om inte mer kommer att gå åt fast att jag har mycket växter osv.

Men det var kul att det kom så många och på samma natt:-)

Om de blir uppätna så beror det i så fall på övrig sällskap i akvariet, endler brukar lämna ynglen ifred....:)
Bilagor:
#4 - 8 januari 2008 20:24
tummen skrev:
Om de blir uppätna så beror det i så fall på övrig sällskap i akvariet, endler brukar lämna ynglen ifred....:)

jo jag fick oxå några endlers idag,, ca 11,, fast jag vet inte om det kommer mera eller om stannar där. hade henne i en yngelkasse. såg inte att hon tog någon av sina yngel, som mina andra gör.

Men jag tänkte fråga er om endler födder alla på en gång eller om tar lång stund för att få ut allt?
#5 - 9 januari 2008 09:56
tummen skrev:

Jag har bara en liten ancistrus i akvariumet men mina endlers har jag sett tagit yngel ibland:-(. Men än så länge verkar de flesta vara kvar, bara några enstaka som har rykit men det är nog det naturliga urvalet. Det är så svårt att se då jag med flit har låtit bli att ta av cambomban, hornsäven m.m så att det är som en djungel på vissa ställen + flytväxter. Kan hornsäven flyta omkring på ytan också utan att jag behöver plantera den i gruset?
Hur många ggr om dagen matar ni era endlersyngel?
Jag har köpt en artemiakläckare så ikväll måste jag införskaffa ägg som jag kan kläcka:-)
#6 - 9 januari 2008 09:57
elinj skrev:
jo jag fick oxå några endlers idag,, ca 11,, fast jag vet inte om det kommer mera eller om stannar där. hade henne i en yngelkasse. såg inte att hon tog någon av sina yngel, som mina andra gör.

Men jag tänkte fråga er om endler födder alla på en gång eller om tar lång stund för att få ut allt?

Jag tror inte att det tar så lång tid för dem att föda ut alla.
#7 - 9 januari 2008 10:13
cikliden2 skrev:
Jag tror inte att det tar så lång tid för dem att föda ut alla.

ok då vet jag, har inte heller sett några nya idag.. så jag tror du har rätt :)

Annons