vilken av dessa pumpar?

#1 - 3 september 2012 19:15
kollar på en pump till vårat 250liters. vilken av dessa 2 är bäst tro?
kommer ha ciklider, vilka vet jag inte än.

http://www.akvarieshopen.com/uni-filter-uv-1000-power-1000-lh-p-2788.html

http://www.akvarieshopen.com/turbofilter-1500-p-7154.html
#2 - 3 september 2012 20:11
Fiesk-Biff skrev:
kollar på en pump till vårat 250liters. vilken av dessa 2 är bäst tro?

kommer ha ciklider, vilka vet jag inte än.

http://www.akvarieshopen.com/uni-filter-uv-1000-power-1000-lh-p-2788.html

http://www.akvarieshopen.com/turbofilter-1500-p-7154.html
Turbofiltret är ju klart bäst ur filtreringssynpunkt, Den har ett grymt flöde (tror därför 1000 modellen eventuellt passar bättre) och en ordentlig filterpatron och bioringar (ca 1,4L filtermassa)! Unifilltret har klenare flöde och minimalt med filtermassa (5,8dl totalt om jag minns rätt)! Unifiltret är ju av förklarliga skäl mindre och lättare att gömma undan men turbofiltret är större och mycket effektivare! OBS! Du ska inte sätta på diffusor munstycket (som ger luftbubblor) på något av dessa filter, det reducerar flödet jättemycket!
#3 - 3 september 2012 21:33
Köp absolut INTE från Flodströms (Akvarieshopen).
Ge inte denna lurendrejare några pengar att kunna fortsätta med sitt skit.
Skulle du mot all förmodan beställa av dom (gör inte det) så betala INGET innan du har varorna i din hand...
#4 - 4 september 2012 16:53
ecco skrev:
Köp absolut INTE från Flodströms (Akvarieshopen).

Ge inte denna lurendrejare några pengar att kunna fortsätta med sitt skit.

Skulle du mot all förmodan beställa av dom (gör inte det) så betala INGET innan du har varorna i din hand...

Asså?! vad har du för erfarenhet ?
#5 - 4 september 2012 17:15
Har en mindre variant av turbofiltret i ett kar och är jättenöjd, fungerar riktigt bra trots skitiga fiskar :)
#6 - 4 september 2012 17:23
zoddri skrev:
Har en mindre variant av turbofiltret i ett kar och är jättenöjd, fungerar riktigt bra trots skitiga fiskar :)

försöker få tag i akvarieshopen nu pga att jag hellre vill ha turbofiltret. vet inte varför jag tog den andra. hoppas dom hör av sig, verkar vara svåra att få tag i.
#7 - 4 september 2012 17:27
Annars så har ju Djurmagazinet aquael i sitt sortiment, köpte mitt hos dem. Var väl nån tia dyrare än nätet.
#8 - 4 september 2012 17:30
zoddri skrev:
Annars så har ju Djurmagazinet aquael i sitt sortiment, köpte mitt hos dem. Var väl nån tia dyrare än nätet.

okej men beställde från akvarieshopen igår inte bara pumpen utan massa andra grejjer. betalade i förskott med. gör mig lite orolig efter det ecco skrev :(
#9 - 4 september 2012 17:38
Fiesk-Biff skrev:
okej men beställde från akvarieshopen igår inte bara pumpen utan massa andra grejjer. betalade i förskott med. gör mig lite orolig efter det ecco skrev :(

Kan vara bra att googla innan.. :(
#10 - 4 september 2012 17:41
Kan vara bra att googla innan.. :(

jaa var nog lite för ivrig att komma igåg med stora karet. iaf vi får väll se ;)
#11 - 4 september 2012 17:50
Jag beställde lysrör, bakgrund och någon mer skit i Juli 2011, de har inte dykt upp ännu..
#12 - 4 september 2012 17:53
Jag beställde lysrör, bakgrund och någon mer skit i Juli 2011, de har inte dykt upp ännu..

oj :S ? förskottsbetalning med eller?
#13 - 4 september 2012 17:57
Fiesk-Biff skrev:
oj :S ? förskottsbetalning med eller?

Faktura..
#14 - 14 september 2012 15:33

Från vilken sida Mathias?
#15 - 15 september 2012 00:15
Flodströms (Akvarieshopen)
#16 - 15 september 2012 00:34
Fiesk-Biff skrev:

Har du fått prylarna?
#17 - 15 september 2012 22:30
Sv: vilken av dessa pumpar?

Flodströms har dåligt rykte. Tyvärr. Men får väl hoppas att du är undantaget som bekräftar regeln ;-)
#18 - 17 september 2012 06:45
Jag har oxå beställt därifrån och det kommer jag inte att göra om. Var handlar ni som varit med ett tag? Jag måste omgående ha fiskmat.
#19 - 17 september 2012 07:18
vilken av dessa pumpar?

Pwss.se eller Cyberzoo är mina favvo-sidor på den svenska marknaden :)
#20 - 17 september 2012 07:28
kollar där, Tack
#21 - 17 september 2012 10:21
HelenLind skrev:
Jag har oxå beställt därifrån och det kommer jag inte att göra om. Var handlar ni som varit med ett tag? Jag måste omgående ha fiskmat.
Pwss har under senare tid förbättrat sin service avsevärt och nu kan man enkelt få tag på dem på telefon, förut var det mer eller mindre omöjligt. Man får ofta grejerna snabbt OM de har produkten i lager, annars kan det det ta en bra tag och det händer ibland...

Guldfisken är också en mycket tillförlitlig webbshop och där tar de bort köpknappen om en produkt är slut i lager, på så sätt vet man alltid om produkten man vill ha finns tillgänglig! Man måste betala före de skickar produkten och det är nåt jag normalt aldrig gör, men här gör jag ett undantag, de är mycket tillförlitliga!
#22 - 17 september 2012 15:18
Då kanske jag ska ring till pwss och beställa så jag vet att jag får grejerna snabbt.
#23 - 17 september 2012 16:13
Jag provade Akvarieshopen, aldrig mer. Dålig service, de lovade flertalet gånger att skicka mina varor "imorgon", som tillslut blev 8 veckor sena. Då avbokade jag det hela. Dessutom svarade de aldrig i telefon heller, trots sina telefontider. En gång envisades jag och satt en halvtimme i kö (påhittad kö snarare) innan jag la på. + 10 min här och där. Så nej, aldrig mer.

Provade sen Pwss. Beställde, mailade några gånger och ändrade i ordern, snabba och trevliga svar och snabb leverans. Topp! :)
#24 - 17 september 2012 16:16
HelenLind skrev:
Då kanske jag ska ring till pwss och beställa så jag vet att jag får grejerna snabbt.
Du kan fråga om dem har grejerna i lager men beställa måste du göra på hemsidan:)
#25 - 17 september 2012 19:06
Har du fått prylarna?

har fått prylarna men pumpen köpte jag på annat ställe, ett bottenfilter. ej fått pengar tillbaka av akvarieshopen än men annars e jag nöjd

Annons