hejsan igen.
ja, jag tänkte fråga igen om det är någon som vet vad det är för art vi har. vi - jag och min tjej och ni på forumet -var inne på att det skulle vara någon typ av red claw shrimp men enligt artinfo på den så ska hannen bli upp till 8cm och honan något mindre...jag och tjejen har alltid tagit för givet att det skulle vara en han och med lite anabola i sig skulle det kunna vara en stor red claw shrimp. räkan vi har är 12 cm, utan klor. dock har det kommit upp något nytt med våran räka, HAN har rom nu...så utan tvekan är det ju en hona och inte en hanne som vi hela tiden trott. nu har hon även skiftat färg något kopiöst, närmare rödsvart än bara genomskinlig med röda inslag. tänkte skicka med en bild här och kolla med er igen. om det är någon som brukar besöka något forum där det bara handlar om räkor får ni med glädje skriva ner länk så jag kanske kan fråga någon där.
tack på förhand - än om "vi" inte löser vad det är för något. tänkte skicka mail och ringa till akvarielagret och se om dom har något latinskt namn på dom.
edit : inte världens bästa bild men tog den ju bara så man kan se hur mörk hon är. stjärtfenan är näst intill svart.
// SeanChai