Vilken är blåast (mörkare blå)????

#1 - 15 mars 2004 20:34
Hej...

Funderar på vilken av dessa två malawi ciklider som är blåast. (starkast blå)

Är det pindani eller är det de blåa rödzebra hanarna???

Har själv inte en anning, tycker inte att bilderna på dessa mbunas på zoopets sök sida varierar så mycket på varandra i färg.
Därför frågar jag er (som förhoppningsvis vet).

Glad för svar...
#2 - 15 mars 2004 20:54
vil du ha riktigt fina blå malawi så köp maingano...
(Kolla mina bilder)
#3 - 15 mars 2004 21:15
Kollade på mina pindani o blåa rödsebra hanen...tycker min pindani är lite ljusare än rödsebra hanen...
#4 - 16 mars 2004 09:43
Riktigt fina blåa malawis är demasoni, dock ingen nybörjarfisk.
mVH
magnus
#5 - 16 mars 2004 15:44
Ursprungligen skickat av Tropfrog

Riktigt fina blåa malawis är demasoni, dock ingen nybörjarfisk.

mVH

magnus

Saulosi är nästan lika fina när de färgat ut, men betydlig lugnare.
#6 - 16 mars 2004 18:50
Tack för svaren...
Akvariefisken jag har maingano och tycker att dom är lite för bråkiga tyvärr (ska sälja). Men tack för svaret.
Nä magnus Demasoni gillar jag inte, deras färg är ju vacker men deras beteende är för bråkigt.
Thundercat tycker som du, och har även saulosi en lugnare fisk som är lika fin som demasoni.
Återigen Tack för svaren.

Men vilken fisk tycker ni är "blåast" utav pindani och de blåa rödzebra hanarna???

Maria tyckte i alla fall att rödzebra hanen var blåare vad tycker ni???

Glad För Svar!
#7 - 17 mars 2004 08:38
Om du vill ha vackra blå malawi som inte är allt för bråkiga så kanske du skulle kika på offshore/Haplochromis? T,ex Aulonocara eller Protomelas eller varför inte Copadichromis. Dock har inte honorna dom otroliga färgerna som hannarna har men o andra sidan så är det busenkelt att skilja på hona o hane, även om man kan bli lurad av en outfärgad hane [:-8]

#8 - 19 mars 2004 14:28
Jo jag har lite hinderi och en och annan aulonocara som var med när jag köpte karet.
Men jag vill helst hålla mig till mbunas.

Spelar iofs ingen stor roll om det är pindani eller blå rödzebra hane som är blåast undrade bara, för jag har sådana men dem som jag har är inte vuxna än. Så jag undrade bara om det var någon som var lite mer blå färgad utav dessa två arter.

Tror att pindani är blåare men jag är osäker....

Men men... Tack för alla svaren.
#9 - 19 mars 2004 15:37
Jag har blåa rödzebra hanar, har två riktigt ljusblåa och en lite mörkare blå. Båda varianterna är otroligt vackra. :-)

Annons