VIlken är bäst kvalitét

#1 - 12 maj 2007 17:38
Funderar på ett nytt kar.
men vilken håller den bästa kvalitéten

Aquael 54 Liters

eller

Eheim Aquastar 54 liters?

Tacksam för svar!
#2 - 12 maj 2007 17:47
brainstorm skrev:
Funderar på ett nytt kar.

men vilken håller den bästa kvalitéten

Aquael 54 Liters

eller

Eheim Aquastar 54 liters?

Tacksam för svar!

Du kan inte tänka dig att köpa ett lite större akvarium?
Mycket lättare att sköta, större valfrihet på fiskar.
#3 - 12 maj 2007 17:49
Jag har alltid föredragit Eheims produkter.
#4 - 12 maj 2007 18:30
eheim brukar anses höra till den absolut bästa tillverkaren, rent kvalitetsmässigt iaf.
#5 - 12 maj 2007 19:37
Jo, jag vet att eheim har bra kvalitét på pumpar allafall, men nu är jag endast i ntresserad iakvariet.
#6 - 12 maj 2007 20:04
De är nog inte så stor skillnad på själva akvariet däremot kan kvaliten på ljusrampen skilja, men jag skulle nog välja Eheim (MP) om inte priskillnaden är så stor, men det baserar jag bara på att Eheim är kända för bra kvalite.
#7 - 12 maj 2007 20:06
Mp är fina!

Jag köpte precis ett 200 liters mp och ett juwel 70 liters för 1600 spänn, bra pris och bra kvalle!
#8 - 12 maj 2007 21:06
Läste nyss att Aquael 54 Liters akvarium har 4 mm tjockt glas, undrar hur tjockt Eheims Aquastar 54 liters akvarium har?
#9 - 13 maj 2007 03:05
Jag har haft ett 54L från Aquael över ett halvår nu. INGA problem. Filter och doppvärmare är Eheim...
#10 - 13 maj 2007 06:42
brainstorm skrev:
Läste nyss att Aquael 54 Liters akvarium har 4 mm tjockt glas, undrar hur tjockt Eheims Aquastar 54 liters akvarium har?

Förmodligen samma, men du har inte funderat på Juwels 54 l, då får du även ett bra filter på köpet.
#11 - 13 maj 2007 07:28
rsoderberg skrev:
Du kan inte tänka dig att köpa ett lite större akvarium?

Mycket lättare att sköta, större valfrihet på fiskar.

Många gånger så är man kanske inte intresserad av att köpa ett större akvarium. Inget fel alls att köpa mindre, vissa fiskarter trivs inte i stora kar. En del kanske inte har obegränsat utrymme till sitt förfogande. Skall de då inte få ha akvarium ?
#12 - 13 maj 2007 07:30
brainstorm: jag reommenderar att du kollar hur locket är designat och köper efter den, finns det foderlucka osv?
#13 - 13 maj 2007 07:31
AuqaEl har foderlucka, visserligen är rampen av plast, men på ett så litet akvarium tycker jag inte det spelar någon större roll.
#14 - 13 maj 2007 09:39
ok, är inte eheim rampen gjord av plast? Jag tänkte nämligen endast köpa akvariet eftersom jag redan har de andra sakerna.
#15 - 13 maj 2007 10:22
jag tror inte att det är någon större skillnad på olika akvarier, det är nog ganska jämn kvalitet på de flesta. därför skulle åtminstone jag utgå från lock, möbel och dylikt om jag skulle välja.-
#16 - 13 maj 2007 12:30
Eheim är nog bättre, men vet inte om det går att köpa det utan ramp :)
#17 - 13 maj 2007 12:36
Daniel_N skrev:
Eheim är nog bättre, men vet inte om det går att köpa det utan ramp :)

Jag kanske var lite otydlig
Jag är alltstå ute efter akvarie och ramp. utan alla andra tillbehören. (pump och värmare)
#18 - 13 maj 2007 12:57
albjohn skrev:
De är nog inte så stor skillnad på själva akvariet däremot kan kvaliten på ljusrampen skilja, men jag skulle nog välja Eheim (MP) om inte priskillnaden är så stor, men det baserar jag bara på att Eheim är kända för bra kvalite.

Aquael akvariumet blir 100 kr dyrare än Eheim (MP) är det självklart då att man väljer Eheim. (utan värmare och filter)
#19 - 13 maj 2007 13:37
Där ser man, jag trodde nog Eheim skulle vara dyrare,men välj det du tycker är snyggast.

Jag tror nog inte skillnaden är så stor så att du behöver ångra dig oavsett vilket du köper.
#20 - 13 maj 2007 13:45
brainstorm: då borde du gå efter hur praktiskt och snyggt det är,
#21 - 13 maj 2007 15:07
Guy Palm skrev:
Många gånger så är man kanske inte intresserad av att köpa ett större akvarium. Inget fel alls att köpa mindre, vissa fiskarter trivs inte i stora kar. En del kanske inte har obegränsat utrymme till sitt förfogande. Skall de då inte få ha akvarium ?

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ursäkta en liten fråga, låter (kan du tänka dig) som ett förbud mot små akvarier? Min svenska är inte fantastisk, utan jag tycker att det låter mer som en fråga som jag hoppades att författaren av tråden skulle svara på. Varför kan du istället undra, det är helt enkelt så många affärer som går ut med att små akvarier är = nybörjarakvarier = lätta att sköta. Det var därför jag frågade, författaren kunde ha svarat att jag är en erfaren akvarist och ska ha det till ………. så det är inga problem. Annars är det rätt så vanligt att det snart dyker upp, HJÄLP ALLA FISKAR DÖR, VAD ÄR DET FÖR FEL. Så det var av omtanke jag frågade, jag hade inga förbudstankar över huvud taget utan tycker bara att det är enklare och mindre jobb med ett större.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
#22 - 13 maj 2007 19:36
Personligen tycker ja det är lättare med små akvarier, alla mina små jag haft har alltid sett bättre ut än de stora. Kanske bara är hos mig :)

Annons