Vilken Ancistrus är detta

#1 - 17 augusti 2008 19:26
Vilken sorts Ancistrus kan detta vara? Skulle vara roligt att veta.

Jag har två stycken, båda med samma teckning på ryggen mellan ögonen och ryggfenan.
#2 - 17 augusti 2008 19:35
EXAKT en sån som jag har tillfälligt i mitt kar! (Tills den växt ur det)

Ska bli spännande att se vad det är för sort, vet bara att det är en ancistrus.
#3 - 17 augusti 2008 19:42
Såna ser våra ut oxå men har alltid klassat de som vanliga Ancistrusar. Tror dock även experterna kommer säga vanlig Ancistrus men jag är inte säker ;)
#4 - 22 augusti 2008 20:05
Ok. Tack för svaren. Misstänkte att det var ett par vanliga rackare jag hade... :)
#5 - 22 augusti 2008 20:13
Jag hoppas du förstod att jag inte har en blank aning om vad det är för ancistrus, och att nina inte heller verkade 100%ig?
#6 - 25 augusti 2008 19:05
Det ser onekligen ut som en Vanlig Ancistrus, fast lite upprörd (den har en teckning som de normalt har när de är sura eller rädda).
#7 - 25 augusti 2008 19:58
Azur skrev:
Det ser onekligen ut som en Vanlig Ancistrus, fast lite upprörd (den har en teckning som de normalt har när de är sura eller rädda).

Exakt den teckningen har våra alltid. Kan det inte vara så att den SKA vara så för annars mår nog våra inte så bra [:o]. Har varit så sen vi fick dom i våras, både innan och efter flytten som gjordes i juli.
Guest
#8 - 25 augusti 2008 20:05
Håller med Azur där, fast lägger till: Slagsmål oftast i samband med lek. Annars så mest när de är rädda/skygga.
En välmående ancistrus har rena färger och skall inte vara sådär fläckig.
#9 - 25 augusti 2008 20:09
Anettejt skrev:
Håller med Azur där, fast lägger till: Slagsmål oftast i samband med lek. Annars så mest när de är rädda/skygga.

En välmående ancistrus har rena färger och skall inte vara sådär fläckig.

Aj, då :(
#10 - 26 augusti 2008 20:20
Nä, mina brukar inte vara så fläckiga. Utan den här blev väl lite upprörd av att jag tog kort med blixt.

Annons