Lineli skrev:Jag hade tidigare 6st Black molly yngel i karet men alla dog pga att temperaturen helt plötsligt sköt i höjden, mitt fel då jag köpte en doppvärmare som inte värmde jämnt.
Karet står i min dotters rum och hon blev väldigt ledsen eftersom det var "hennes" fiskar. Jag köpte då tre st små Platysar som jag senare tänkt flytta över till mitt 112l.
Jag tänkte flytta över dem när nästa yngelkull var redo för det lilla karet men nu har jag problem med 112an så många fiskar i det har dött.
Det var altså bara en tillfällig lösning som nu blev lite krånglig...och jag behöver altså en algätare en tid. Krångligt detta blev men hoppas ni förstår hur jag tänkt.
VisualDarkness skrev:Körsbär och snäckor tycker även jag låter som en bra idé, både aktiva och intressanta. Hur många barn har haft chansen att studera de djurens beteende noga?
Lineli skrev:Dexter: När jaghar yngel i karet kanske de blir uppätna av algätaren?
43l är fullt det har blivit guppyyngel däri och snart dags för Black Mollyn igen tror jag. Ska lämna ynglen när de växt till sig till fiskaffären men det dröjer ju.
Jag läste om Ottisar men förstod inte att de vill vara i stimm.
Lineli skrev:Dexter: När jaghar yngel i karet kanske de blir uppätna av algätaren?
43l är fullt det har blivit guppyyngel däri och snart dags för Black Mollyn igen tror jag. Ska lämna ynglen när de växt till sig till fiskaffären men det dröjer ju.
Jag läste om Ottisar men förstod inte att de vill vara i stimm.
Lineli skrev:Naturligtvis tänker jag på fiskarnas bästa det är därför jag ställer frågan, vad som skulle passa och nu vet jag: Räkor!
Jag fick svar på min fråga och det var tanken med tråden:)
Tack!
Nubi: Varför bör man köpa räkor av en privatperson?
Har du förslag på en bra länk om räkor?:)